Dacia dă o adevărată lovitură: Toate modelele au trecut testul suprem din industria auto

Analiza s-a bazat pe 3,6 milioane de intervenții efectuate de ADAC la solicitarea membrilor săi, acoperind 159 de modele de la 20 de mărci diferite. Este vorba despre defecțiuni majore, care au împiedicat continuarea călătoriei — probleme reale, nu simple neplăceri. Aceste date sunt extrem de relevante pentru cei care caută o mașină second-hand fiabilă, mai ales în contextul în care peste 80% dintre autoturismele importate în România provin din Germania, conform Playtech.

Un criteriu important al studiului este că vehiculele analizate au între 2 și 9 ani vechime și s-au vândut în cel puțin 7.000 de unități în fiecare din ultimii doi ani. Aceste condiții stricte oferă un eșantion reprezentativ și elimină eventualele distorsiuni cauzate de volume reduse de vânzări. În acest context, Dacia reușește să impresioneze nu doar prin prețuri accesibile, ci și printr-un nivel de fiabilitate care, până de curând, părea rezervat doar marilor jucători din industrie.

Marea surpriză a clasamentului din 2025 este, însă, performanța slabă a Toyota — un nume până acum sinonim cu fiabilitatea. Modelele C-HR, RAV4, Yaris și Yaris Cross au înregistrat rezultate slabe în majoritatea anilor analizați, cu excepția versiunilor Yaris fabricate între 2017 și 2019.

Cele mai frecvente defecțiuni raportate în întreg clasamentul au fost bateriile descărcate (44%), urmate de probleme ale motorului și ale componentelor electronice (22%), defecțiuni electrice (10,5%), probleme cu anvelopele (8,8%) și blocaje ale sistemelor de închidere (7,1%). În cazul Toyota, problemele recurente au fost confirmate inclusiv de oficialii companiei, care au promis măsuri de remediere.

Pe de altă parte, cel mai puțin fiabil model din 2025 a fost Ford S-Max, cu 44,9 defecțiuni la 1.000 de vehicule, însă doar în trei ani a avut rezultate cu adevărat slabe. În contrast, Toyota C-HR a obținut scoruri proaste constant în ultimii cinci ani, ceea ce ridică semne serioase de întrebare privind durabilitatea componentelor sale.

Reputația Dacia de marcă „accesibilă și de încredere” este confirmată acum de cifre, nu doar de percepții. Locul întâi ocupat de Spring în segmentul city-car transmite un mesaj clar: marca românească înțelege prioritățile cumpărătorilor — simplitate, robustețe și costuri de întreținere reduse. Clasarea Sandero pe locul trei în segmentul B și performanțele bune ale Duster, cu excepția versiunilor 2015-2016, indică o evoluție clară în ceea ce privește calitatea producției.

Aceste concluzii sunt extrem de valoroase pentru cei interesați de achiziția unei mașini rulate. În contextul actual, criteriul principal ar trebui să fie fiabilitatea, nu neapărat marca, iar Dacia beneficiază acum de o validare importantă din partea uneia dintre cele mai exigente autorități auto din Europa.

Pe termen lung, dacă acest trend se menține, Dacia are potențialul de a depăși eticheta de „brand low-cost” și de a concura direct cu giganții consacrați ai industriei. În același timp, Toyota și alți producători japonezi trebuie să-și reconsidere strategia de calitate, pentru că în 2025 fiabilitatea nu mai este garantată de renume, ci demonstrată de date concrete.

În concluzie, clasamentul ADAC pentru 2025 nu doar că validează progresul Dacia, dar transmite un avertisment clar marilor constructori auto: fără fiabilitate reală, chiar și cele mai sonore nume pot pierde încrederea consumatorilor.

Sursa: www.stiripesurse.ro

O lume fără Alzheimer și Parkinson? Cercetătorii descoperă molecula revoluționară care blochează proteina ‘ucigașă de celule’

Efectul eventualelor creșteri de taxe: multe business-uri în insolvenţă sau faliment (analiză)