Daniel Băluţă: Lucrările la planşeul Unirii se desfăşoară simultan în trei din cele patru zone, ritmul este mai rapid decât cel prevăzut iniţial/ Problemele identificate au fost grave: grinzi fisurate, armături corodate, infiltraţii severe

Primarul Sectorului 4, Daniel Băluţă, candidat pentru funcţia de primar general al Capitalei, a anunţat, miercuri, că lucrările la planşeul Unirii se desfăşoară simultan în trei din cele patru zone, iar ritmul este mai rapid decât cel prevăzut iniţial. El a precizat că a fost deja turnată prima bucată a noului planşeu, pe o lungime de 22 de metri, în timpul acestor lucrări fiind menţinute circulaţia rutieră şi pietonală. Băluţă a adăugat că problemele identificate la planşeul Unirii au fost grave, printre acestea fiind grinzi fisurate, armături corodate, infiltraţii severe, defecte vechi de execuţie, degradări vizibile ale betonului.

”Suntem în mijlocul unuia dintre cele mai complexe proiecte structurale din Capitală, refacerea integrală a planşeului Unirii. Lucrările sunt în desfăşurare simultan în trei din cele patru zone, iar ritmul este mai rapid decât cel prevăzut iniţial. Avem deja turnată prima bucată a noului planşeu, o secţiune de 22 de metri lungime, 33 de metri lăţime şi 1,2 metri grosime. Practic, o parte din infrastructura fundamentală a oraşului este deja reconstruită, modernă şi sigură pentru următoarele decenii. Am reuşit să menţinem şi circulaţia rutieră şi pietonală deschisă în timp ce reconstruim o structură aflată chiar sub oamenii care trec zilnic pe aici”, a declarat Daniel Băluţă, miercuri, într-o conferinţă de presă. 

 
El a enumerat câteva probleme care au fost găsite în timpul lucrărilor. 

 
”Planşeul Unirii este o megastructură veche de aproape 100 de ani. Expertizele oficiale au încadrat-o în clasa a IV-a de risc – nesatisfăcător, iar următorul nivel ar fi însemnat închiderea circulaţiei. Sub noi se află râul Dâmboviţa, caseta prin care trec apele uzate ale oraşului şi trei magistrale de metrou: M1, M2 şi M3. Deasupra se sprijină una dintre cele mai încărcate zone de trafic din Capitală, plus reţele vitale de apă-canal, termoficare, electricitate şi telecomunicaţii. Problemele identificate au fost grave: grinzi fisurate, armături corodate, infiltraţii severe, defecte vechi de execuţie, degradări vizibile ale betonului. În fiecare zi, zeci de mii oameni treceau printr-o zonă cu risc, de aceea nu vorbim despre o reparaţie, ci despre o reconstrucţie totală a centrului oraşului”, a afirmat primarul Sectorului 4. 
 
El a prezentat şi lucrările care au fost realizate din luna iulie şi până în prezent. 
 
”De la începutul lucrărilor, din luna iulie, am reuşit să demontăm aproape 60% din placa veche, să executăm 200 din 256 de piloţi foraţi, structurile masive de beton care vor susţine întregul planşeu nou, să integrăm peste 950 de tone de armătură în piloţi şi în grinzile de coronament, să turnăm aproape 6.000 de metri cubi de beton. Aceste lucrări sunt deja scheletul noii structuri, iar faptul că prima secţiune a planşeului este turnată arată că ritmul este unul consistent şi că avem deja o parte din infrastructură complet nouă, modernă şi stabilă”, a precizat Daniel Băluţă.
 
El a precizat că Primăria Sectorului 4 va realiza şi alte proiecte de lucrări majore în zonă: consolidarea Pasajului Unirii, construirea unui pasaj pietonal nou care să lege eficient şi sigur staţiile Piaţa Unirii 1 cu Piaţa Unirii 2, interconectarea liniei de tramvai dintre Piaţa Sfântu Gheorghe şi Piaţa Unirii, realizarea unei conexiuni directe între staţiile de tramvai şi cele de metrou, cu scări fixe, lifturi şi escalatoare.
 
De asemenea, Daniel Băluţă a anunţat semnarea unui parteneriat între Primăria Bucureşti şi Primăria Sectorului 4 în urma căruia ”Sectorul 4 a devenit autoritatea contractantă pentru realizarea conexiunii dintre estul oraşului şi vestul oraşului vis-a-vis de linia de tramvai, de la Piaţa Sfânta Vineri până la Mitropolie”.

Toţi călătorii care nu necesită viză şi intenţionează să viziteze sau să tranziteze Regatul Unit vor avea nevoie de o autorizaţie electronică de călătorie începând din februarie 2026 / Cum se obţine