Daniel David anunță primele măsuri după ce OCDE a făcut praf sistemul educațional din România: Școala nu ține loc de părinți

”În discuţia cu OECD-ul şi mai ales cu directorul Departamentului pentru Educaţie, o concluzie foarte interesantă la care am ajuns prin prisma datelor pe care ei le aveau şi care cred că este importantă, trebuie să o spunem public şi să o ducem în mintea oamenilor din şcoală: şcoala cu siguranţă nu poate să înlocuiască părinţii în procesul educaţional, părinţii au rolul lor. Dar ce poate să facă şcoala? Şcoala ar putea să activeze părinţii să-şi intre în rol. Deci, altfel spus, nu le poţi lua rolul, dar ai putea să-i activezi să se implice în procesul educaţional al propriilor copii”, a afirmat Daniel David, joi seară.
El a precizat că datele OECD arată că simple întrebări – ”Cum a fost la şcoală?” sau ”Ce notă ai luat?” – sunt mai importante decât situaţia economică a familiei unui elev.
Ministrul a spus că va formula propuneri cu privire la modul în care şcoala ar putea implica părinţii în procesul educaţional al propriilor copii.
Ce spun experții OCDE despre educația din România
Un raport realizat de Organizaţia pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică (OCDE) privind educaţia şi competenţele în sistemul românesc atrage atenţia asupra situaţiei copiilor mai mici de vârsta grădiniţei, arătând că aceştia, din punct de vedere legal, nu beneficiază de o educaţie formală. Ministrul Educaţiei afirmă că este nevoie de mai multă infrastructură, dar şi de profesionişti care să asigure educaţia acestor copii.

Raportul OCDE asupra educaţiei din România, făcut public marţi, atrage atenţia asupra învăţământului timpuriu şi a faptului că nu este reglementată clar situaţia copiilor mici, cu vârstă antepreşcolară.

Documentul arată, citând date din anul 2019, că în România mai mult de jumătate dintre copiii cu vârste de până la cinci ani beneficiau de educaţie informală, făcută de către familie, rude, prieteni sau de către educatori fără o educaţie formală.

”În România nu există în acest moment un sistem stabilit legal privind copiii cu vârste sub cinci ani, deşi Ministerul Educaţiei a introdus înscrierea cu prioritate pentru toţi copiii cu vârste de 4 şi 5 ani în grădiniţe. Instituţiile insuficiente şi resursele umane rămân bariere importante în realizarea acestei prevederi”, arată raportul OEDC.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Fostul ciclist Lucho Herrera neagă implicarea în crimele din 2002

Elon Musk îl face praf pe Donald Trump: Fără mine ar fi pierdut alegerile