Ministrul Educaţiei, Daniel David, anunţă că a făcut o analiză cu privire la situaţia învăţământului simultan în sectorul preuniversitar şi că va propune conducerilor universităţilor care pregătesc viitoare cadre didactice să includă în modulele de pregătire şi elemente sau ghiduri care să îi pregătească pe viitorii profesori pentru a preda simultan la două clase diferite.
”Atâta timp cât România va dori să aibă învăţământ rural, iar eu susţin acest lucru, nu o să putem evita învăţământul simultan, trebuie să conştientizăm că există şi în alte ţări, în Franţa, Irlanda şi altele. Dar dacă tot îl vom avea, va trebui să ne pregătim pentru acest învăţământ simultan, lucru pe care nu l-am prea făcut până în acest moment”, a afirmat ministrul Educaţiei, miercuri.
Daniel David a subliniat că va propune universităţilor care pregătesc viitoarele cadre didactice să le pregătească pentru predarea simultană.
”Voi avea o discuţie cu rectorii universităţilor pentru a include în programele de pregătire a profesorilor şi elemente, ghiduri care există la nivel internaţional pentru a-i pregăti pe profesorii care vor ajunge în zonele rurale şi vor fi în situaţia de a preda într-o variantă de învăţământ simultan”, a adăugat el.
David a subliniat că dublele specializări care se fac în învăţământul universitar vor ajuta la o mai bună desfăşurare a actului educaţional, pentru că învăţământul care include predarea pe arii curriculare mai largi este adoptat în numeroase sisteme de învăţământ.