Potrivit MAI, din 20 martie 2025, noile documente vor fi disponibile pentru persoanele care împlinesc 14 ani, iar din 2 iunie 2025, și minorii sub această vârstă vor putea solicita buletine electronice. Pentru cei care nu doresc un act de identitate cu cip, ministerul a anunțat că, începând cu 20 mai 2025, vor fi emise și cărți de identitate simple, în noul format. Toate măsurile tehnice necesare pentru implementarea acestui sistem au fost deja finalizate.
Extinderea programului se va face în mai multe etape, având în vedere că producția cărților electronice de identitate se realizează exclusiv în București. După lansarea inițială din Cluj, următoarea fază va include și municipiul București, odată ce vor fi optimizate procesele de transport și verificare a calității documentelor.
Ministerul Afacerilor Interne, prin Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, va elabora un program detaliat pentru implementarea noilor cărți de identitate în celelalte județe, în parteneriat cu autoritățile locale. Această extindere va începe odată ce infrastructura tehnică va fi complet operațională.
Conform notei de fundamentare a proiectului, emiterea documentelor în municipiul București va fi lansată după finalizarea optimizărilor necesare pentru transport și testele de volum privind verificarea calității.
„Întrucât producţia CEI se realizează exclusiv în municipiul Bucureşti, este necesară eşalonarea extinderii la nivel naţional, urmând ca iniţierea extinderii să se realizeze la nivelul Judeţului Cluj (în toate SPCEP operaţionalizate), având în vedere şi experienţa dobândită de funcţionari în cadrul Proiectului Pilot.
După realizarea tuturor optimizărilor necesare pentru asigurarea transportului de la nivelul municipiului Bucureşti, precum şi a testelor de volum în ceea ce priveşte procedura de verificare a calităţii, procedura de activare şi procedura de gestionare a eventualelor rebuturi, va fi iniţiată emiterea la nivelul municipiului Bucureşti.
După realizarea optimizărilor necesare la nivelul infrastructurilor implicate, va fi realizată extinderea la nivelul judeţelor, potrivit unei programări realizate de către Ministerul Afacerilor Interne prin Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor în urma consultării cu autorităţile publice locale”, se arată în nota de fundamentare a proiectului MAI.