Ministrul Educaţiei, Daniel David, explică faptul că nu îi consideră pe profesori responsabili de analfabetismul funcţional al elevilor în cazurile de abandon sau absenteism şcolar. ”Eu am spus altceva, că dacă ai un copil care vine la şcoală, nu lipseşte sau nu abandonează, vine la şcoală şi îl ai patru ani la şcoală şi eu nu-ţi cer să fie olimpic, nici măcar să aibă o performanţă obişnuită, ci îţi cer să-l scoţi din zona analfabetismului funcţional şi dacă nu iese din acea zonă, am spus că cea mai mare responsabilitate, în acea situaţie, revine profesorilor”, a afirmat Daniel David.
”Analfabetismul funcţional are cauze diverse. Dacă copiii nu vin la şcoală, dacă abandonul şcolar este mare, este clar că acei copii vor ajunge în zona analfabetismului funcţional şi acolo nu sunt profesorii de vină. Mediul socio-economic contează foarte mult, familia contează foarte mult. Eu am spus altceva, că dacă ai un copil care vine la şcoală, nu lipseşte sau nu abandonează, vine la şcoală şi îl ai patru ani la şcoală şi eu nu-ţi cer să fie olimpic, nici măcar să aibă o performanţă obişnuită, ci îţi cer să-l scoţi din zona analfabetismului funcţional şi dacă nu iese din acea zonă, am spus că cea mai mare responsabilitate, în acea situaţie, revine profesorilor. Deci am spus foarte clar în ce situaţie. Că nu poţi reproşa profesorilor analfabetismul care vine în zona, repet, abandonului şcolar sau dacă copiii pur şi simplu absentează, nu vin la şcoală, nu îl ai la şcoală, n-ai ce să-i predai, ce să faci, cum să-l educi, cum să-i formezi”, a afirmat Daniel David, miercuri seară, la Digi 24.
El a adăugat că există copii care merg la şcoală pentru burse, pentru masa pe care o primesc acolo, subliniind că există în continuare discrepanţe între şansele pe care copiii din mediul urban şi cei din mediul rural le au.
”Este un mecanism. Dacă aş fi renunţat la mecanismul acesta, mă tem că rata de abandon arăta şi mai rău”, a arătat ministrul.