Războiul comercial al preşedintelui american Donald Trump a declanşat un val de tranzacţii în industria americană de încălţăminte şi îmbrăcăminte, fuziuni şi achiziţii care au atins deja niveluri record în 2025, spun bancherii de investiţii, citaţi de Reuters.
Compania de pantofi sport Skechers a anunţat în mai o tranzacţie de 9,42 miliarde de dolari pentru a se retrage de pe bursă, la doar câteva zile după ce şi-a retras prognozele financiare şi a co-semnat, alături de alte 75 de companii, o scrisoare către Trump prin care avertiza că tarifele reprezintă ”o ameninţare existenţială” pentru industrie.
Tot în mai, Foot Locker a accelerat vânzarea de 2,4 miliarde de dolari către Dick’s Sporting Goods.
Aceste tranzacţii se înscriu într-un trend mai amplu: potrivit datelor LSEG, valoarea totală a fuziunilor şi achiziţiilor din sectorul de îmbrăcăminte şi încălţăminte din SUA a ajuns la 21 miliarde de dolari în primele nouă luni din 2025, cel mai ridicat nivel din anii ’70 până acum. Recordul anterior fusese de 16,1 miliarde de dolari în 2024.
”Într-un mediu plin de tarife, dimensiunea contează mai mult – poţi negocia termeni mai buni pe o bază mai mare de furnizori şi parteneri”, a explicat Carmen Molinos, co-şef global al diviziei de investment banking pentru retail de consum la Morgan Stanley.
Printre alte tranzacţii recente s numără:
Gildan Activewear a cumpărat Hanesbrands pentru 2,2 miliarde de dolari.
Authentic Brands Group a achiziţionat Guess pentru 1,4 miliarde şi a preluat marca Dockers de la Levi Strauss.
Bluestar Alliance a anunţat că va cumpăra Dickies de la VF Corp.
Consultanţii spun că firmele de administrare de branduri devin printre cei mai activi cumpărători, achiziţionând mărci şi apoi licenţiindu-le către parteneri de producţie şi distribuţie.
Pentru altele, precum Skechers, delistarea oferă flexibilitate în faţa incertitudinilor geopolitice şi a presiunii raportărilor trimestriale. În cazul Foot Locker, tarifele au grăbit finalizarea discuţiilor cu Dick’s Sporting Goods înaintea publicării unor rezultate trimestriale slabe.
Bancherii se aşteaptă la şi mai multe tranzacţii până la finalul anului, pe măsură ce retailerii puternici caută să-şi consolideze poziţia, iar cei vulnerabili îşi caută parteneri.


