Declarația 010 va arăta diferit. ANAF a modificat formatul pentru a include impozitul suplimentar pentru instituțiile de credit și taxa pe stâlp

Potrivit Termene.ro, noile modificări fiscale vizează introducerea unui impozit suplimentar pentru instituțiile de credit, precum și impozitul pe construcții, cunoscut sub denumirea de „taxa pe stâlp”.

  • La înființare – pentru înregistrarea fiscală inițială.
  • La modificarea vectorului fiscal – atunci când apar schimbări în obligațiile fiscale ale firmei, cum ar fi înregistrarea pentru TVA sau aplicarea noilor impozite stabilite prin Ordinul 252/2025.
  • La radiere/dizolvare – pentru eliminarea entității din evidențele ANAF.

Conform prevederilor OPANAF nr. 252/2025 se are în vedere introducerea a două noi impozite. Este vorba de:

  • Impozitul suplimentar pentru instituțiile de credit;
  • Impozitul pe construcții, cunoscut și ca taxa pe stâlp.

Noile categorii de impozite au fost incluse în articolul 4 al OPANAF 1.699/2021, la literele q) și r).

Potrivit ANAF, aceste modificări au fost implementate pentru a îmbunătăți colectarea veniturilor la bugetul de stat și pentru a clarifica obligațiile fiscale ale contribuabililor. Ajustările fac parte dintr-un demers mai amplu de digitalizare și simplificare a procedurilor fiscale.

Când și cum se depune Declarația Unică

Declaraţia unică se completează şi se depune de către persoanele fizice care în anul 2024 au realizat, individual sau într-o formă de asociere, venituri/pierderi din România sau/şi din străinătate şi care datorează impozit pe venit şi contribuţii sociale obligatorii, potrivit prevederilor Codului Fiscal.  Declaraţia se depune şi de către persoanele fizice care optează în cursul anului 2025 pentru plata contribuţiei de asigurări sociale de sănătate (CASS).

Declaraţia unică se depune:

– pentru veniturile realizate în anul 2024, până la data de 26 mai 2025 inclusiv, în vederea declarării venitului realizat şi stabilirii/definitivării impozitului anual pe venit şi a contribuţiilor sociale;

– oricând în cursul anului 2025, în vederea declarării contribuţiei de asigurări sociale de sănătate datorată de către persoanele fizice care optează pentru plata contribuţiei.

„Recomandăm ca Declaraţia unică să fie depusă prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, respectiv:

– prin intermediul serviciului „Spaţiul privat virtual” (SPV);

– pe site-ul https://www.e-guvernare.ro, cu semnătură electronică calificată.

De asemenea, formularul poate fi depus și în format hârtie, direct la registratura organului fiscal sau prin poştă, cu confirmare de primire (data  depunerii  declaraţiei în format hârtie este data înregistrării acesteia la organul  fiscal sau data depunerii la poştă, după caz).

Contribuabilii, care nu dețin un calculator personal sau care nu dispun de o conexiune la internet, pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unităților fiscale (lista completă a sediilor se regăsește pe site), cu ajutorul cărora pot efectua următoarele operațiuni:

– înregistrarea în cadrul serviciului Spațiul Privat Virtual;

– completarea Declarației Unice;

– depunerea Declarației Unice.

Mai mult, contribuabilii pot solicita sprijin și funcționarilor din cadrul organelor fiscale locale, în cadrul cărora există personal special instruit pentru a acorda îndrumare și asistență pentru depunerea Declarației unice” se arată într-o informare oficială ANAF.

Sursa: www.stiripesurse.ro

Germania: Conservatorii și social-democrații promit investiții de sute de miliarde de euro în apărare și economie

INS: Sosirile în structurile de primire turistică au crescut cu peste 10 procente în prima lună din acest an