Discovery, la aniversare. Kerrie McEvoy: „Echilibrarea valorii educaţionale cu divertismentul e provocarea esenţială, dar una nu o exclude pe cealaltă”

Kerrie McEvoy, director televiziuni factuale DNETS EMEA & achizitii scriptate CEE la Warner Bros. Discovery, spune, într-un interviu pentru News.ro, că şi după 40 de ani Discovery Channel „stilumează curiozitatea”. „Programele noastre creează poveşti captivante despre subiecte reale precum ştiinţa, natura, istoria şi tehnologia, folosind producţie de înaltă calitate, ritm narativ intens şi personaje puternice”, mărturiseşte ea. Totodată, McEvoy spune că este mândră de multe realizări, între care şi emisiunea „Produs în România”, al cărei sezon doi anunţă în exclusivitate că este în pregătire.

Unul dintre momentele importante ale acestei celebrări este seria specială „Discovery mi-a schimbat viaţa” („Discovery Changed My Life”), creată pentru a marca cei 40 de ani, care are premiera duminică, 22 iunie. Aceasta aduce poveştile mai multor personalităţi cunoscute care au fost influenţate de conţinutul Discovery.

Pe parcursul săptămânii aniversare, vor fi difuzate şi clipuri scurte, parte din aceeaşi serie, care aduc şi mai multe mărturii inspiraţionale. Printre acestea se numără şi povestea alpinistului şi conservaţionistului român Alex Găvan. Clipul special cu Alex Găvan va fi difuzat zilnic în săptămâna aniversare.

Programe speciale în săptămâna aniversară

Marţi: Joburi Extreme. Pregăteşte-te pentru adrenalina la cote maxime cu episoade memorabile din „Pe urma furtunii” („Storm Chasers”) şi clasicul „O pradă mortală” („Deadliest Catch”).
Miercuri: Turbo. Află secretele maşinilor uimitoare cu episoade noi din „Garajul lui Kindig” („Kindig Customs”) şi „Bogăţii ascunse în magazii: Maşini vintage” („Shed and Buried: Classic Cars”).
Joi: În Sălbăticie. Scufundă-te în inima naturii alături de eroii din „O nouă şansă în sălbăticie” („Homestead Rescue”) şi urmăreşte vieţile fascinante din „Ultimii indigeni din Alaska” („The Last Alaskans”).
Vineri: Istorie şi Mister. Descoperă poveşti pline de suspans cu premiera unui nou sezon din populara serie „Nopţi cu fantome” („Ghost Adventures”).
Sâmbătă: Comori Ascunse. Intrăm în căutarea bogăţiilor nebănuite cu noul sezon din captivantul „Căutătorii de cristale din Australia” („Outback Crystal Hunters”).
Duminică: Documentare Legendare. Săptămâna culminează cu o zi dedicată documentarelor şi un conţinut special pregătit cu ocazia aniversării! La ora 19:30, are loc e premiera producţiei „Discovery mi-a schimbat viaţa” („Discovery Changed My Life”), care aduce poveşti inspiraţionale ale unor oameni influenţaţi profund de spiritul Discovery. Seara continuă la ora 20:00 cu documentarul românesc „Fata de Aur”, despre retragerea medaliei de aur obţinută de gimnasta româncă Andreei Răducanu la Sydney în 2000. 

Redăm integral interviul cu Kerrie McEvoy

News.ro: Privind în urmă, care crezi că au fost programele sau momentele definitorii din istoria Discovery?

Kerrie McEvoy: În ultimele patru decenii, Discovery a fost locul unde curiozitatea întâlneşte povestea, iar acest lucru se reflectă în evoluţia modului nostru de a spune aceste poveşti. Pentru mine, unele dintre cele mai importante momente din istoria Discovery sunt legate de lansarea Shark Week. În 1988, a fost primul eveniment TV de o săptămână dedicat rechinilor, devenit între timp un fenomen cultural anual. „MythBusters” a reinventat STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) în televiziune, cu gazde carismatice precum Adam Savage şi Jamie Hyneman, transformând experimentele ştiinţifice în divertisment TV de neratat, demontând mituri cu umor, inteligenţă şi explozii. Cu producţii de tip reality TV îi „luăm cu noi” pe telespectatori în emisiuni precum „Deadliest Catch”, care arată industria periculoasă a pescuitului de crabi din Alaska şi combină drama cu autenticitatea. “How It’s Made” şi „How Do They Do It” au transformat procesele de producţie, până atunci neinteresante, în divertisment, devenind rapid un succes internaţional. Suntem bucuroşi că în 2024 am lansat „Produs în România”, prima producţie locală din ultimii 10 ani pe piaţa locală, urmând acest format, şi am obţinut rezultate şi feedback remarcabile.

Cum a evoluat misiunea Discovery de-a lungul anilor şi cum reflectă programele voastre această evoluţie?
Kerrie McEvoy: În anii ’80 nu era vorba doar despre lansarea unei televiziuni, ci despre lansarea unei noi perspective asupra lumii. La bază a fost John Hendricks, fondatorul Discovery Inc., care a crezut în puterea poveştilor bazate pe adevăr, uimire şi învăţare. Întotdeauna am fost curioşi şi ne propunem ca fiecare emisiune pe care o difuzăm să le aducă telespectatorilor ceva nou. Dacă mă uit la conţinutul nostru din ultimele patru decenii, cea mai mare evoluţie a fost găsirea unor personalităţi remarcabile pentru emisiunile noastre, care să ne poarte publicul în aventura Discovery. Oameni precum Josh Gates („Expedition Unknown”), familia Raney („Homestead Rescue”) sau supravieţuitori ca Ed Stafford sunt experţi în domeniul lor şi au darul de a comunica şi de a capta atenţia publicului – tocmai acest lucru a făcut ca emisiunile noastre să fie atât de iubite pe parcursul anilor.

Ce program sau serie crezi că reflectă cel mai bine identitatea Discovery de azi?
Kerrie McEvoy: E o întrebare dificilă, dar aş spune „Naked and Afraid”. Este o serie extrem de populară, care oferă publicului o privire viscerală asupra supravieţuirii în sălbăticiile din întreaga lume. Arată locuri care nu fac parte din viaţa noastră de zi cu zi şi celebrează rezistenţa, perseverenţa şi ingeniozitatea umană, reamintindu-ne în acelaşi timp impactul nostru asupra planetei şi cum putem supravieţui cu mult mai puţin decât credem.

Poţi numi câteva documentare Discovery memorabile pe care le-ai urmărit?
Kerrie McEvoy: „Planet Earth” (2006) – coprodus cu BBC Natural History Unit şi Discovery – a fost revoluţionar în abordarea documentarelor despre natură şi a stabilit un standard foarte înalt. A fost documentarul care mi-a aprins pasiunea pentru televiziunea factuală. „Racing Extinction” (2015) – despre extincţia masivă a speciilor cauzată de om şi eforturile oamenilor de ştiinţă, activiştilor şi jurnaliştilor de a documenta acest fenomen. A fost curajos şi de impact.

Cum se adaptează Discovery la peisajul media în continuă schimbare, în special în ceea ce priveşte platformele de streaming, digitale şi reţelele de socializare?

Kerrie McEvoy: Ne dorim să ajungem la publicul nostru acolo unde este şi aşa cum preferă să consume conţinutul. Avem parteneriate solide cu platformele noastre de streaming şi suntem prezenţi pe reţelele de socializare pentru ca poveştile noastre să ajungă la cât mai mulţi oameni. Evaluăm constant ce tip de conţinut funcţionează cel mai bine şi pe ce platformă, răspunzând astfel nevoilor publicului.

Discovery are reputaţia unei televiziuni educative şi cu impact – cum echilibraţi acest lucru cu nevoia de divertisment?
Kerrie McEvoy: Echilibrarea valorii educaţionale cu divertismentul este o provocare esenţială pentru Discovery, dar credem că una nu o exclude pe cealaltă. Programele noastre creează poveşti captivante despre subiecte reale precum ştiinţa, natura, istoria şi tehnologia, folosind producţie de înaltă calitate, ritm narativ intens şi personaje puternice. Oamenii de ştiinţă, vedetele pe care le aducem pe ecran sunt esenţiale – sunt cu toţii autentici şi se conectează uşor cu publicul, pentru că ştii că aşa şi-ar face treaba indiferent dacă ar fi sau nu filmaţi.

Ce crezi că diferenţiază Discovery în lumea conţinutului factual şi a documentarelor?
Kerrie McEvoy: Discovery Channel este un pionier în televiziunea factuală – de la început, scopul a fost să inspire şi să distreze prin conţinut bazat pe fapte. Canalul a contribuit la popularizarea ştiinţei, naturii şi explorării pentru publicul larg şi am construit o reputaţie de brand excepţională. Cred că unul dintre cele mai important aspecte care ne diferenţiază sunt vedetele noastre autentice, plin de pasiune, care aduc poveştile la viaţă.

Cu ocazia acestei aniversări, care este proiectul de care eşti cea mai mândră?
Kerrie McEvoy: Sunt mai multe proiecte de care sunt foarte mândră! Echipa mea şi cu mine suntem incredibil de pasionaţi, iar fiecare emisiune nouă pe care o aducem pe ecran în regiune e ca un nou membru al familiei pentru noi. Dar cel mai recent proiect important, care va rămâne în lista mea de realizări, este emisiunea „Produs în România”! Au trecut peste 10 ani de la ultima producţie locală în România, ne doream să avem o emisiune  locală – şi am reuşit! Am lansat-o în decembrie 2024 şi am produs 4 episoade în care le-am arătat telespectatorilor cum sunt realizate produsele pe care le folosesc: de la prăjiturile Magura la vinul de gheaţă, viori sau sobe. Am primit feedback şi rezultate uimitoare! Este minunat să le putem oferi telespectatorilor o privire din culise asupra măiestriei româneşti şi a excelenţei în producţie. Şi mă bucur să vă spun, în exclusivitate, că am început deja să lucrăm la sezonul doi al emisiunii „Produs în România”! Nu pot dezvălui mai multe momentan, dar cu siguranţă vom anunţa toate detaliile în curând!

Cum vezi evoluţia Discovery în următorii 5-10 ani?
Kerrie McEvoy: Speranţa mea este ca Discovery să continue să aducă acel sentiment de satisfacţie al curiozităţii şi să creeze conţinut cu impact, cum a fost „In The Eye of the Storm”, de exemplu. Am lansat această serie anul trecut, într-un moment critic pentru schimbările climatice şi pentru comunicarea legăturii dintre fenomenele meteorologice extreme şi schimbările climatice.

Într-o singură frază, care este moştenirea Discovery?
Kerrie McEvoy: Pentru mine, singura frază care rezumă totul este: Discovery stimulează curiozitatea. La mulţi ani Discovery, pentru încă 40 de ani de divertisment impresionant şi deschizător de minţi!

CFR Cluj va juca împotriva echipei Paksi FC în preliminariile Ligii Europa

Elena Udrea, un pas mai aproape de libertate: a câștigat o nouă reducere a pedepsei