Doi marinari au fost răniţi într-un incendiu care a izbucnit la prova navei de asalt-amfibie USS New Orleans, în largul Insulelor japoneze Okinawa, un sinistru care a fost controlat după aproape 12 ore, relatează Le Figaro.
Originea incendiului este anchetată, anunţă într-un comunicat Flota a VII-lea a Marinei americane (US Navy).

The U.S. Navy’s 7th Fleet reports that the fire onboard the San Antonio-Class Amphibious Transport Dock, USS New Orleans (LPD-18), has finally been declared extinguished after over 12 hours of firefighting efforts by the ships crew, supported by the Japan Maritime Self-Defense…
— OSINTdefender (@sentdefender)
Nava de război amfibie americană a emis un semnal SOS miercuri, către ora locală 16.00 (10.00, ora României), iar incendiul a fost stins joi, la ora locală 4.00 (miercuri, 22.00, ora României).
Timp de aproape 12 ore, marinarii de la bordul navei, cu o lungime de 208 metri, au primit ajutorul echipajului USS San Diego, altă navă de război americană, care transportă trupe şi avioane.

Paza de Coastă a armatei japoneze a intervenit, de asemenea, în ajutor.
Imagini difuzate miercuri de postul japonez NHK surprind acest dispozitiv important de ajutor în acţiune, la prova navei amfibie.

Footage showing firefighting ships with the Japanese Coast Guard fighting a fire onboard the San Antonio-Class Amphibious Transport Dock, USS New Orleans (LPD-18), off the coast of Okinawa, Japan.
— OSINTdefender (@sentdefender)
Două remorchere de la baza navală White Beach, situată în apropiere, au folosit tunuri cu apă pentru a stropi prova USS New Orleans.

Acest incendiu aplică o nouă lovitură flotei de 32 de nave de asalt-amfibie a Marinei americane.
Cel mai grav incendiu a avut loc. în iulie 2020, la bordul navei de asalt-amfibie USS Bonhomme Richard, în timp ce se afla chei, la San Diego, în vederea unor lucrări de modernizare, pentru a putea transporta avioane de tip F-35.
USS Bonhomme Richard a ars atunci timp de patru zile, iar Marina americană a casat această navă în valoare de un miliard de dolari.
O anchetă internă a arătat că incendiul a izbucnit din cauza unor nereguli sistemice – ca de exemplu lipsa întreţinerii navei, o formare insuficientă, o susţinere de pe uscat inadecvată şi o lipsă de supervizare.