DoorDash cumpără Deliveroo pentru 3,9 miliarde de dolari, consolidându-şi poziţia în Europa

Compania americană de livrări DoorDash a anunţat marţi că va achiziţiona rivala britanică Deliveroo, într-o tranzacţie evaluată la aproximativ 2,9 miliarde de lire sterline (3,85 miliarde dolari), urmărind să-şi extindă prezenţa în Europa şi să concureze mai eficient cu giganţi precum Uber Eats şi Just Eat, transmite Reuters.

DoorDash a oferit 180 pence pe acţiune, preţ acceptat de Deliveroo, acţiunile acesteia urcând cu 2% după anunţ. Totuşi, cotaţiile rămân sub valoarea IPO-ului din 2021, când acţiunile s-au vândut la 390 pence.

CEO-ul Will Shu a explicat că evaluarea actuală reflectă contextul economic schimbat şi presiunea competiţiei globale.

Tranzacţia vine într-un moment de consolidare accelerată în sectorul livrărilor, pe fondul inflaţiei şi al reducerii cheltuielilor de consum. DoorDash a mai anunţat marţi şi achiziţia companiei de software SevenRooms pentru 1,2 miliarde de dolari.

Prin preluarea Deliveroo, DoorDash îşi adaugă pe hartă pieţele din Regatul Unit, Irlanda şi alte opt ţări.

În 2024, cele două companii au cumulat comenzi de aproximativ 90 de miliarde de dolari şi un total de 49 de milioane de utilizatori activi lunar.

Deşi DoorDash a exclus majorarea ofertei, păstrează dreptul de a reveni asupra deciziei dacă apare o ofertă concurentă. Deliveroo are deja sprijinul unor acţionari care deţin 15,4% din companie, inclusiv al fondatorului Will Shu. Cel mai mare acţionar, Amazon (14,38%), nu a comentat, dar analiştii îl văd drept posibil ofertant alternativ.

Tranzacţia nu este aşteptată să întâmpine obstacole din partea autorităţilor de reglementare, deoarece DoorDash nu are o prezenţă semnificativă în cele 10 pieţe în care activează Deliveroo.

 

Windows 11 va avea un nou meniu Start şi mai mult AI

Pakistanul va convoca Consiliul de Securitate Naţională pe fondul escaladării cu India