Acordul pacientului informat este o premisă a construirii unei echipe formate de medic şi pacient, afirmă medicul Lorelei Nassar, chirurg implantolog şi medic stomatolog cu practică în România şi în străinătate.
”În acordul pacientului informat intră întotdeauna şi informaţii privind eventualele efecte secundare, efecte tardive sau orice s-ar putea întâmpla în intervenţie, ca premisă a construirii unei echipe medic-pacient. (…) La noi la clinică, este instalat, în această direcţie, un protocol specific, a doua zi după intervenţie pacienţii sunt sunaţi şi întrebaţi cum se simt, mai cu seamă cei care au trecut prin intervenţii mai ample şi la care ne aşteptăm să fie o scădere a funcţionalităţii, poate mănâncă ceva mai greu, poate s-a odihnit ceva mai prost. Prin acest telefon de după intervenţie le întărim instrucţiunile post-operatorii, pentru că deseori, deşi noi explicăm foarte specific, când s-a ieşit din intervenţie, ce trebuie făcut, deseori, datorită intervenţiei şi emoţiilor de moment, ei uită pur şi simplu”, a afirmat Lorelei Nassar, joi seară, la .
Medicul a explicat că pacienţii al căror organism reacţionează ”mai deficitar” sunt chemaţi la cabinet pentru instituirea unor măsuri locale care să ajute organismul să treacă peste astfel de situaţii.
În ceea ce priveşte modul în care se gestionează situaţia în care un pacient reclamă că ar fi contractat un virus sau o bacterie în cabinetul stomatologic, Lorelei Nassar a explicat că în fişa fiecărui pacient sunt lipite etichetele de sterilizare, care dublează manevrele medicale care se fac şi care atestă că pacientului i s-au făcut intervenţii cu echipament sterilizat corespunzător, verificat şi etichetat.