Cărţile cu tematică de Crăciun şi poveştile ilustrate, seriile de aventură, cărţile despre emoţii, benzile desenate educaţionale, alături de jocurile educaţionale care stimulează creativitatea au fost printre cele mai căutate produse ale editurii Didactica Publishing House (DPH) la Târgul de Carte Gaudeamus care s-a încheiat duminică la Romexpo.
Anul acesta, colecţia de cărţi de Crăciun DPH a fost bogată: peste 30 de titluri noi. De la poveşti ilustrate la romane de aventuri, de la resurse pentru dezvoltarea emoţională la activităţi interactive şi o mulţime de jocuri educative, oferta a fost gândită pentru a transforma lectura într-un ritual de familie în luna decembrie.
Interesul vizitatorilor s-a îndreptat atât spre titlurile noi, cât şi spre seriile deja consacrate, iar pe primele locuri în preferinţele cititorilor s-au aflat şi mulţi autori români. Iată top 15 cele mai apreciate titluri la Gaudeamus 2025:
1. “Crăciunul lui Milo” – Monica Mereuţă (noutate)
2. Seria “Şoricelul Fursec” – Simona Epure
3. “Întâlnire în spaţiu” – Valentin Tănase (noutate)
4. “Alma în căutarea ingredientului secret de Crăciun” – Nicoleta Nicolae (noutate)
5. Seria “Familia Motănilă” – Lucy Brownridge
6. “Supereroii din istoria fotbalului românesc în benzi desenate” – Mihai Grăjdeanu
7. “Un Crăciun în timp” – Sally Nichols (noutate)
8. “12 emoţii importante”
9. “Sofia şi pantofii magici” – Usch Luhn (volum nou)
10. “Povestea Crăciunului” – Wendy Malloy, Gina Webb
11. “Haos în şcoală” – Usch Luhn (noutate)
12. Seria “Minecraft. Cronicile din Woodsword “– Nick Eliopulos & Luke Flowers (volum nou)
13. Seria “Guinness World Records: 2025, 2026” şi “Recorduri din fotbal” (noutate)
14. “Elanul Ralf şi călătoria sa fascinantă spre tărâmul magic al Crăciunului” – Katja Alves (noutate)
15. “Agenţia secretă a salvatorilor de cuvinte” – Enrico Galiano (noutate)
Aceste alegeri reflectă preferinţele unei generaţii de copii care caută poveşti captivante, universuri dinamice, eroi noi şi resurse care îi ajută să-şi înţeleagă emoţiile şi locul în lume.
Topul jocurilor educaţionale
Jocurile cu valoare educaţională au fost de asemenea de interes pentru vizitatori, confirmând că familiile îşi doresc activităţi prin care copiii învaţă descoperind:
1. Sunt Imbatabil. Quiz copii contra părinţi (noutate)
2. Familia Motănilă – carte & puzzle
3. Marea carte cu jocuri de Crăciun
4. Clubul inginerilor – Microscopul
5. Clubul inginerilor – Robotică
6. Lumea emoţiilor
7. Corpul uman – carte & puzzle
8. Pip & Mia – carte & puzzle (noutate)
9. Fluturi – carte & puzzle de pictat cu apă (noutate)
„Cele cinci zile de Gaudeamus ne-au confirmat încă o dată că lectura rămâne un pilon esenţial în educaţia copiilor. Vedem o piaţă de carte în transformare, cu provocări evidente, dar şi cu un public tot mai conştient de valoarea cărţilor bine scrise şi a materialelor educaţionale autentice. Părinţii şi cadrele didactice caută resurse care să-i sprijine pe copii în dezvoltarea lor emoţională şi cognitivă, iar răspunsul pe care noi îl oferim – prin diversitatea titlurilor din acest an – este apreciat mai mult ca oricând”, a precizat Florentina Ion, fondator şi CEO Didactica Publishing House.
Colecţia pentru prevenirea bullyingului
DPH continuă să investească în colecţia dedicată prevenirii bullyingului, un domeniu în care editura a devenit un reper pentru cadre didactice, specialişti şi părinţi. Cărţile şi materialele educaţionale dezvoltate împreună cu specialişti oferă instrumente clare pentru cultivarea empatiei, gestionarea conflictelor şi dezvoltarea abilităţilor sociale în rândul copiilor. La Gaudeamus au apărut două noi titluri din programul Puterea literaturii europene pentru copii în prevenirea bullyingului – cofinanţat de Uniunea Europeană prin Europa Creativă: Agenţia secretă a salvatorilor de cuvinte – care s-a aflat şi în topul vânzărilor la târgul de carte – şi Copacii nu sunt doar pentru păsări, dedicată cititorilor cu vârsta cuprinsă între 3 şi 6 ani.
„Prevenirea bullyingului este o responsabilitate comună – a şcolii, familiei şi comunităţii. Prin această colecţie, ne dorim să oferim copiilor limbajul şi curajul de care au nevoie pentru a se proteja, a cere ajutor şi a construi relaţii sănătoase. Iar Gaudeamus ne-a arătat că interesul pentru acest tip de resurse este în continuă creştere”, a mai precizat Florentina Ion.
Ediţia din acest an a Gaudeamus a însemnat cinci zile în care mii de cititori au transformat pavilionul într-un flux continuu de paşi, curiozitate şi conversaţii despre lectură. Copiii au stat la coadă pentru autografe, părinţii au răsfoit atent recomandările. A fost o atmosferă care a adus aminte că, dincolo de statistici şi dificultăţi de piaţă, cititul îşi păstrează forţa de a aduce oamenii împreună.
De peste 21 de ani, Didactica Publishing House (DPH) este unul dintre reperele pieţei educaţionale din România, cu un portofoliu de peste 2.000 de titluri – cărţi, jocuri şi resurse didactice dedicate copiilor din primele luni de viaţă şi până la adolescenţă.
Misiunea DPH este de a cultiva bucuria lecturii şi apetitul pentru învăţare prin materiale educaţionale accesibile, bine documentate şi dezvoltate împreună cu specialişti. Fie că este vorba despre poveşti ilustrate, serii de ficţiune, jocuri tematice sau ghiduri pentru dezvoltarea emoţională, toate produsele editurii urmăresc acelaşi obiectiv: să aprindă curiozitatea copiilor şi să transforme educaţia într-un proces viu, relevant şi ancorat în realitatea lor.
Prin resurse concepute pentru mediul formal şi non-formal, DPH sprijină cadrele didactice în activitatea de zi cu zi şi contribuie la crearea unor contexte de învăţare în care copiii se simt înţeleşi, încurajaţi şi implicaţi. Cu un puternic angajament pentru inovaţie şi calitate, editura colaborează cu autori, psihologi şi pedagogi pentru a oferi soluţii educaţionale care fac diferenţa în clasă, acasă şi în comunitate.


