„În momentul de faţă putem să facem două trenuri pe lună. Asta înseamnă vreo 24 de trenuri pe an. Chiar sunt surprins că românii noştri doresc să cumpere trenuri. Vorbim de privaţi”, a spus Gruia Stoica.
Acesta a menţionat că 62% din reţeaua naţională de căi ferate este fără electrificare, iar Comisia Europeană insistă să cumpărăm trenuri electrice deşi şi avem nevoie şi de cele diesel, moderne, care au un nivel redus al emisiilor.
Întrebat de jurnalişti dacă grupul intenţionează să intre pe segmentul de transport de călători, preşedintele Grampet Group a precizat că deocamdată nu are „în calcul acest lucru”, pentru că ar intra într-o contradicţie cu partenerii care operează pe acest segment. Cu toate acestea, Stoica a declarat jurnaliştilor că trenul ar urma să intre în circulaţie săptămâna viitoare sau sau cel mai târziu începând cu luna iulie, dar nu a dorit să ofere amănunte privind ruta sau operatorul de transport.
Trenul Leon, proiectat şi construit de Electroputere VFU Paşcani, companie membră a Grampet Group, este primul automotor DMU (Diesel Multiple Unit) fabricat integral în România după mai bine de opt decenii, se precizează într-un comunicat remis AGERPRES.
„Trăim un moment istoric – nu doar pentru Grampet Group şi Electroputere VFU Paşcani, ci pentru întreaga industrie feroviară din România. Leon este dovada vie că tradiţia şi tehnologia pot merge mână în mână, atunci când sunt susţinute de pasiunea şi dedicarea unei echipe extraordinare. Împreună, am reuşit să demonstrăm că spiritul ingineriei româneşti nu s-a stins niciodată – a rămas tăcut, aşteptând doar momentul în care să strălucească din nou”, a afirmat Gruia Stoica, preşedinte Grampet Group, în comunicatul citat.
Cu peste 30.000 de km de teste la activ, trenul automotor Leon este certificat CE şi poate circula oriunde în Europa, susţin reprezentanţii companiei.
„Compus din trei vagoane, dispune de 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a. Cu un design modern şi confortabil, fotolii rabatabile şi scaune ergonomice, Leon respectă toate standardele europene în materie de siguranţă şi calitate. Vagoanele sunt izolate fonic şi dotate cu sistem de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane care permit comunicarea directă cu mecanicul în caz de urgenţă şi sisteme audio-vizuale de informare”, informează compania.
Totodată, călătorii vor avea la dispoziţie spaţii speciale pentru aşezarea bagajelor voluminoase şi a bicicletelor, ferestre panoramice, măsuţe rabatabile şi lumini de citit, prize de 230V şi USB pentru alimentarea dispozitivelor.
În plus, Leon este echipat cu facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă – rampe speciale de acces şi alte spaţii dedicate cu precădere lor.
Cu o activitate de peste 25 de ani pe piaţa locală şi europeană – având afaceri în Bulgaria, Ungaria, Croaţia, Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia şi Macedonia – Grampet este cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din Europa Centrală şi de Sud-Est. Operează 450 de locomotive, 20.000 de vagoane şi transportă anual peste 15 milioane de tone de marfă. Deţine cel mai mare operator de transport feroviar de marfă – Grup Feroviar Român, 4 fabrici în România şi Ungaria, unde construieşte, repară şi modernizează vehicule feroviare şi 5 terminale logistice, situate la graniţele cu Ucraina şi Republica Moldova, precum şi în Nordul Bucureştiului.
Cu o tradiţie de peste 155 de ani, Electroputere VFU Paşcani, membră a Grampet Group, este un pilon important al industriei trenurilor de călători şi un loc de excelenţă în fabricarea, modernizarea şi întreţinerea de material rulant. De-a lungul timpului, Grupul a investit peste 30 de milioane de euro în fabrica de la Paşcani, cu scopul de a integra eficient noile tehnologii în activitatea sa şi de a pregăti resursa umană de care dispune.
Ceremonia de lansare a trenului automotor Leon a avut loc la Salonul Regal din Gara de Nord.