Cu toate acestea, gigantul farmaceutic şi-a redus estimarea de profit anual ajustat pentru anul fiscal 2025, din cauza unui cost contabil de 1,57 miliarde de dolari asociat achiziţiei unui tratament oral împotriva cancerului de la Scorpion Therapeutics.
Compania estimează acum un profit ajustat între 20,78 şi 22,28 dolari pe acţiune, faţă de prognoza anterioară de 22,50 – 24 dolari pe acţiune. Estimarea de vânzări a rămas neschimbată, între 58 şi 61 de miliarde de dolari, reflectând tarifele comerciale existente ale fostului preşedinte Donald Trump, dar fără a include planurile anunţate de noi tarife asupra medicamentelor importate.
Într-un interviu pentru CNBC, CEO-ul Dave Ricks a declarat că industria farmaceutică reacţionează deja la ameninţarea tarifelor prin investiţii în producţia din SUA, unul dintre obiectivele declarate ale administraţiei Trump. El a adăugat că reducerile permanente de taxe, în special un impozit de 15% pentru producţia domestică, ar putea stimula relocarea capacităţilor de producţie din ţări precum Irlanda, Singapore sau Elveţia înapoi în SUA.
Rezultatele primului trimestru arată o creştere de 45% a veniturilor faţă de anul trecut, până la 12,73 miliarde de dolari, peste estimarea de 12,67 miliarde. Profitul net a fost de 2,76 miliarde de dolari, respectiv 3,06 dolari pe acţiune, faţă de 2,24 miliarde (2,48 dolari/acţiune) în urmă cu un an. Profitul ajustat, excluzând elemente excepţionale, a fost de 3,34 dolari/acţiune, peste aşteptările de 3,02 dolari.
Vânzările în SUA au crescut cu 49%, până la 8,49 miliarde de dolari, datorită unei creşteri de 57% a volumului pentru Zepbound şi Mounjaro. Totuşi, compania a menţionat că preţurile realizate au fost mai mici, ceea ce a temperat uşor impactul pozitiv.
Mounjaro a generat venituri de 3,84 miliarde de dolari, în creştere cu 113% faţă de anul trecut, în timp ce Zepbound a încasat 2,31 miliarde – de patru ori mai mult decât în urmă cu un an. Ambele valori au depăşit estimările analiştilor.
Totuşi, acţiunile Eli Lilly au scăzut joi cu peste 7%, după ce CVS Health a anunţat că va include medicamentul rival Wegovy al Novo Nordisk ca opţiune preferată pentru pierderea în greutate în formularele sale principale, în locul Zepbound.
Cererea în SUA pentru Mounjaro şi Zepbound a depăşit constant oferta în ultimul an, ceea ce a forţat atât Eli Lilly, cât şi pe rivalul său Novo Nordisk, să investească miliarde în extinderea capacităţii de producţie.
În decembrie, FDA a confirmat oficial sfârşitul penuriei de tirzepatidă, substanţa activă din ambele medicamente, o decizie care limitează drastic comercializarea variantelor neautorizate mai ieftine produse în farmacii.