Experții consideră că Planșeul Unirii este un pericol public pentru circulația rutieră și pietonală

Potrivit Primăriei Sectorului 4, experții care au analizat Planșeul Unirii, placa uriașă de beton ce acoperă râul Dâmbovița în Piața Unirii din centrul Capitalei aduc noi completări expertizelor tehnice întocmite cu privire la starea structurii și încadrează anumite zone ale acesteia ca fiind „pericol public” pentru circulația rutieră și cea pietonală.

Conform celui mai recent punct de vedere întocmit de specialiști, în lipsa unor lucrări de intervenție executate în regim de urgență, anumite zone ale planșeului Unirii ar putea cădea și ar putea produce pierderi de vieți omenești.

„Cu certitudine, unele zone din planșeul podului peste râul Dâmbovița se constituie în ceea ce se poate numi „pericol public”, întrucât cedarea lor poate conduce la pierderi de vieți omenești”, se arată în documentul transmis luni de către experți către Sectorul 4.

„Zona critică se află în apropieiea intersecției cu pasajul subteran Unirii, acolo unde s-au evidențiat două fundații care prezintă toate caracteristicile unor ruperi de material. În această zonă, care se afla și sub o zonă intens circulată, cedarea completa a acestor fundații va antrena colapsul structurii în zona respectivă, spre deosebire de celelalte zone în care cedări ale antretoazelor și/sau plăcii de beton dintre grinzile principale, deși pot conduce la accidente cu consecințe deosebit de grave, nu vor conduce totuși la colapsul general al structurii”, avertizează specialiștii.

În opinia acestora, situația se poate înrăutăți și mai mult, având în vedere infiltrațiile ce și-au făcut loc printre elementele constructive degradate ale planșeului, care, dacă nu vor fi stopate, ar putea afecta inclusiv fundațiile clădirilor din zona adiacentă Planșeului Unirii.

„Infiltrațiile râului Dâmbovița în spatele culeilor existente pot conduce, în decursul timpului, la cedări ale terenului de fundație al clădirilor din zonă. (…) Consecintele unor astfel de cedări sau chiar numai slăbiri ale terenului de fundare considerăm că sunt evidente, mai ales că Bucureștiul se află într-o zonă seismică majoră”, mai arată experții, care concluzionează: „Desi nu se poate afirma că întreg planșeul Unirii se poate constitui într-o zonă cu potențial de pericol public, anumite zone din acesta cu siguranță se pot încadra în această categorie și, în plus, posibilitatea existenței infiltrațiilor pe lungimea acestuia, poate conduce totuși la ideea că întreg ansamblul podului peste râul Dâmbovița la Unirii este în mod indirect un pericol public la siguranța clădirilor din zonă”.

content-image

Caz cu grade la DNA: Un comisar de poliție avea o rețea de sifonat bani de la APIA

În primele opt luni ale anului s-au reabilitat 45 de kilometri de conducte magistrale de termoficare -Nicuşor Dan: Avem deschise în prezent 18 şantiere