Fabricile din Europa ar putea fi închise din cauza amenzilor UE pentru emisii CO₂

#image_title

”Dacă nu se schimbă semnificativ cadrul de reglementare până la finalul acestui an, vom fi nevoiţi să luăm decizii dure”, a declarat Imparato în cadrul unei conferinţe în Camera Deputaţilor din Roma.

Conform normelor UE, producătorii auto trebuie să reducă emisiile flotei prin vânzarea unui număr mai mare de vehicule electrice, altfel riscă amenzi de ordinul miliardelor de euro. Deşi industria auto a reuşit să obţină o extindere a termenului — amenzile urmând să se bazeze pe media emisiilor din perioada 2025–2027, nu doar pe 2025 — Imparato consideră că ţintele rămân ”de neatins”.

”Am două opţiuni: fie forţez vânzările de electrice până la limită, ceea ce este imposibil, fie reduc producţia de vehicule cu motoare termice. Asta înseamnă închiderea unor fabrici”, a spus Imparato. El a menţionat explicit uzina de autoutilitare de la Atessa, din Italia, ca posibilă victimă a acestor măsuri.

Compania se confruntă cu perspectiva unor penalităţi de până la 2,5 miliarde de euro în următorii doi-trei ani, dacă nu reuşeşte să îşi îmbunătăţească semnificativ mixul energetic în favoarea vehiculelor electrice.

Declaraţiile vin în contextul în care Uniunea Europeană îşi înăspreşte politicile climatice pentru a combate efectele schimbărilor climatice, iar producătorii auto sunt presaţi să accelereze tranziţia către mobilitatea verde.

Rețeaua electrică din Spania respinge vina pentru pana masivă de curent: ce promisiune face președinta operatorului Redeia

Tenis: jucătoarele române Miriam Bianca Bulgaru şi Eva Maria Ionescu s-au calificat, marţi, în optimile de finală ale turneului ITF la Bucureşti