Potenţialul pentru dezvoltarea retailului este enormă, 34% populaţia ţării fiind total neacoperită de retailul modern, în condiţiile în care nivelul de trai a urcat considerabil în ultimii 10 ani, a arătat Florentin Avădanei, co-CEO Goldbach Group, la conferinţa Profit.ro “Piaţa imobiliară între şocuri şi oportunităţi”.
“Potenţialul pentru dezvoltarea retailului este enormă. Gândiţi-vă că 44% din populaţia României este în mediul rural. Sigur înseamnă şi comune în jurul marilor centre urbane. Să zicem că mai dăm jos 10% şi rămânem cu 34% – populaţie a acestei ţări care e total neacoperită de retailul modern. Adică să mergi la cumpărături într-un spaţiu civilizat unde să ai o ofertă pe măsură”, spune Florentin Avădanei, CEO Goldbach Group.
„Sigur există mereu probleme. Dar, din perspectiva investitorilor, să ne uităm cum s-au transformat preţurile terenurilor. Acum 7 ani am cumpărat un teren pentru un proiect comercial într-un oraş reşedinţă de judeţ. Am plătit 55 de euro metrul pătrat. Astăzi, în acelaşi oraş, nu mai găsesc sub 160 -180 de euro pe metrul pătrat. Asta e realitatea, în ultimii 10 ani preţurile terenurilor s-au triplat”, arată CEO-ul.
În acelaşi timp, apreciază că, coroborat şi cu dezvoltarea societăţii, retailul va atrage în continuare investiţii.
„Am mers mult prin ţară, că asta implică activitatea de dezvoltator de retail, să vezi locurile şi să simţi pulsul comunităţii respective. Şi lucrurile stau mult mai bine decât acum 10 ani. Mai bine decât acum 5 ani, şi tot aşa. Direcţia e bună şi noi la Goldbach suntem optimişti, şi credem că anul acesta va fi unul foarte bun, dar nu la fel de bun ca anul viitor”, a punctat Avădanei.
Grupul GOLDBACH, cu peste 13 ani de experienţă, este o companie holding activă în construcţii civile şi industriale, imobiliare, urbanism, proiectare, energie regenerabilă şi consultanţă pentru fonduri europene. Structurat pe sectoare specializate, fiecare condus de o companie independentă, grupul îşi propune să devină lider de piaţă în domeniile sale de activitate.