„Vreau să discutăm despre extinderea capacităţilor de producţie de la Paşcani pentru sistemul feroviar, pentru că România are nevoie de aşa ceva. Nordul Moldovei are nevoi de industrie, are nevoie de aceste iniţiative şi cred că orice discuţie pe care o vom face de acum încolo, când vom avea următorul Guvern, cu mediul de afaceri, trebuie să vizeze cum creştem PIB-ul României şi aducem mai multe taxe şi nu cum creştem nivelul de taxare ca să aducem mai multe taxe”, a spus Florin Spătaru, la ceremonia de lansare a trenului automotor Leon, primul tren fabricat integral în România după mai bine de opt decenii.
De asemenea, la eveniment a participat ambasadorul Japoniei în România, Takashi Katae, care a vorbit despre relaţia durabilă şi reciproc avantajoasă dintre Japonia şi România în industria feroviară.
Cu peste 30.000 de km de teste la activ, trenul automotor Leon este certificat CE şi poate circula oriunde în Europa, susţin reprezentanţii companiei.
„Compus din trei vagoane, dispune de 145 de locuri – 11 VIP şi 134 pentru clasa a II-a. Cu un design modern şi confortabil, fotolii rabatabile şi scaune ergonomice, Leon respectă toate standardele europene în materie de siguranţă şi calitate. Vagoanele sunt izolate fonic şi dotate cu sistem de supraveghere video, senzori de incendiu, interfoane care permit comunicarea directă cu mecanicul în caz de urgenţă şi sisteme audio-vizuale de informare”, a informat anterior compania, printr-un comunicat.
Călătorii vor avea la dispoziţie spaţii speciale pentru aşezarea bagajelor voluminoase şi a bicicletelor, ferestre panoramice, măsuţe rabatabile şi lumini de citit, prize de 230V şi USB pentru alimentarea dispozitivelor.
În plus, Leon este echipat cu facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă – rampe speciale de acces şi alte spaţii dedicate cu precădere lor.
Cu o activitate de peste 25 de ani pe piaţa locală şi europeană – având afaceri în Bulgaria, Ungaria, Croaţia, Republica Moldova, Germania, Serbia, Grecia, Slovenia şi Macedonia – Grampet este cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din Europa Centrală şi de Sud-Est. Operează 450 de locomotive, 20.000 de vagoane şi transportă anual peste 15 milioane de tone de marfă. Deţine cel mai mare operator de transport feroviar de marfă – Grup Feroviar Român, 4 fabrici în România şi Ungaria, unde construieşte, repară şi modernizează vehicule feroviare şi 5 terminale logistice, situate la graniţele cu Ucraina şi Republica Moldova, precum şi în Nordul Bucureştiului.
Cu o tradiţie de peste 155 de ani, Electroputere VFU Paşcani, membră a Grampet Group, este un pilon important al industriei trenurilor de călători şi un loc de excelenţă în fabricarea, modernizarea şi întreţinerea de material rulant. De-a lungul timpului, Grupul a investit peste 30 de milioane de euro în fabrica de la Paşcani, cu scopul de a integra eficient noile tehnologii în activitatea sa şi de a pregăti resursa umană de care dispune.
Ceremonia de lansare a trenului automotor Leon a avut loc la Salonul Regal din Gara de Nord.