Ford Motor a anunţat miercuri o amplă campanie de rechemare în service, vizând aproximativ 1,1 milioane de vehicule din Statele Unite, din cauza unei defecţiuni software care afectează funcţionarea camerei video pentru mersul în marşarier, transmite Reuters.
Problema ar putea împiedica afişarea corectă a imaginilor pe ecran, crescând riscul de accident.
Rechemarea vizează modele produse între 2021 şi 2024, inclusiv Bronco, F-150, Edge, precum şi versiunile 2023–2024 ale Escape, Corsair, F-250, F-350, F-450, F-550 şi F-600. De asemenea, sunt afectate Expedition (2022–2024), Transit (2022–2025), Mustang Mach-E (2021–2023), Lincoln Nautilus, Ranger (2024), Mustang şi Navigator (2022–2024).
Potrivit Administraţiei Naţionale pentru Siguranţa Traficului pe Autostrăzi (NHTSA), problema software-ului poate face ca imaginea camerei de marşarier să se întârzie, să se blocheze sau să nu se afişeze deloc.
Ford a raportat un singur caz în care această defecţiune ar fi contribuit la un accident minor, soldat cu pagube materiale.
Autoritatea americană a contactat Ford în ianuarie 2024, după ce au fost primite peste 30 de plângeri privind camerele de marşarier montate pe modelele F-150 fabricate între 2021 şi 2023. În aprilie, echipa de inginerie a Ford a reuşit să reproducă defecţiunea şi să o asocieze unor versiuni software specifice.
Producătorul auto a anunţat că problema va fi remediată printr-un update de software realizat over-the-air (OTA), fără a fi necesară vizita la un service.
Software-ul afectat este parte integrantă a sistemului de operare al tabloului de bord, controlând funcţii precum aplicaţiile şi navigaţia.
Ford va trimite o primă scrisoare de notificare proprietarilor afectaţi până la 16 iunie, urmând ca o a doua scrisoare să fie expediată atunci când actualizarea va fi disponibilă.
Aceasta nu este prima rechemare a Ford pe această temă. În aprilie, compania a mai anunţat două campanii de rechemare separate pentru probleme similare la camerele de marşarier, care au afectat aproximativ 289.000 de vehicule. În acele cazuri, Ford a înlocuit efectiv camerele defecte.
În noiembrie anul trecut, NHTSA a amendat Ford cu 165 de milioane de dolari, în urma unei anchete care a concluzionat că producătorul nu a iniţiat la timp rechemările pentru vehicule cu camere defecte.
Investigaţia NHTSA a fost lansată în august 2021, după ce Ford rechemase aproximativ 620.000 de vehicule în 2020 pentru probleme similare, o campanie extinsă ulterior în 2022 şi martie 2024, cu încă 24.000 de unităţi.