Ford Otosan începe livrarea în Europa a primelor vehicule electrice fabricate în România. Compania produce la Craiova trei modele complet electrice, Puma Gen-E, E-Transit Courier şi E-Tourneo Courier.
”Ford Otosan, unul dintre cei mai mari producători de vehicule comerciale din Europa şi un pionier în electrificare, sărbătoreşte astăzi un moment deosebit de important: primele vehicule electrice produse în România pleacă spre clienţii Ford din întreaga Europă. Producţia de serie a modelelor complet electrice Puma Gen-E, E-Transit Courier şi E-Tourneo Courier a început la fabrica de ultimă generaţie Ford Otosan din Craiova, consolidând rolul Ford Otosan ca hub strategic de producţie pentru Ford în Europa”, anunţă producătorul auto.
În prezent, uzina din Craiova este singura din Europa care produce atât autoturisme, cât şi vehicule comerciale pe aceleaşi linii, în versiuni cu motoare cu combustie internă şi electrice.
De asemenea, ministrul Mediului, Mircea Fechet, a participat, împreună cu premierul Marcel Ciolacu şi cu ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului, Bogdan Ivan, la evenimentul prilejuit de începerea producţiei de masă şi livrare a acestor modele complet electrice.
”M-am urcat, încă din luna ianuarie, la bordul celor trei modele 100% electrice, Puma Gen-E, E-Transit Courier şi E-Tourneo Courier, atunci când au fost expuse în faţa Ministerului Mediului, şi nu am niciun dubiu că vor deveni curând preferatele românilor care vor să facă o investiţie cu randament bun pe termen lung, atât pentru bugetul propriu, cât şi pentru mediul înconjurător. Cu peste 6.600 angajaţi şi peste 250.000 automobile produse în 2024, fabrica Ford de la Craiova este un alt exemplu că parteneriatele puternice dau rezultate şi că industria auto din ţara noastră confirmă: poate să ţină pasul cu cerinţele actuale de sustenabilitate de pe piaţa internaţională. Investiţiile în retehnologizare din ultimii ani, de sute de milioane de euro, au transformat uzina într-una dintre cele mai avansate unităţi de producţie din Europa. Pe aceleaşi linii, se fabrică şi autoturisme, şi vehicule comerciale, în versiuni cu motoare cu combustie internă şi electrice. Producerea celor trei vehicule electrice în România înseamnă şi timp de aşteptare mai scurt pentru românii care îşi doresc maşini prietenoase cu natura, iar eu sper ca, în traficul aglomerat din marile oraşe, să vedem din ce în ce mai multe astfel de maşini, care în loc de poluare, lasă în urmă promisiunea unui aer mai curat”, spune Fechet.
Inaugurată în octombrie anul trecut, linia de asamblare a bateriilor la uzina din Craiova face parte din ampla strategie de investiţii anunţată în 2022, când Ford Otosan a achiziţionat oficial uzina din Craiova.
„Evenimentul de astăzi subliniază angajamentul Ford Otosan faţă de inovaţie, electrificare şi excelenţă în producţie. Capacitatea noastră de a produce şase versiuni diferite de vehicule în aceeaşi unitate demonstrează nu doar flexibilitatea, ci şi dedicarea noastră pentru a face mobilitatea electrică mai accesibilă unui public larg,” a declarat Güven Özyurt, director general Ford Otosan.
Începând din 2022, Ford Otosan a realizat o investiţie totală de 500 de milioane de euro pentru a susţine diversificarea producţiei de vehicule la fabrica din Craiova.
”Ca parte a angajamentului Ford Otosan de a oferi soluţii de transport sustenabile şi inovatoare, de curând a fost lansată o nouă rută de transport intermodal pentru a îmbunătăţi eficienţa, rentabilitatea şi sustenabilitatea operaţiunilor logistice între fabrica Ford Otosan din Craiova şi Turcia. În cadrul acestui nou sistem, componentele vor fi transportate din Turcia în România, iar vehiculele fabricate în România vor ajunge în Turcia, ambele prin transport feroviar. Această tranziţie are ca scop reducerea emisiilor cu 63% comparativ cu transportul rutier, facând operaţiunile logistice mai eficiente şi mai economice”, precizează compania.
Ford Otosan România produce în prezent versiunile cu motoare pe combustie si electrice ale modelelor Ford Transit Courier, Tourneo Courier şi Puma, alături de renumitul motor 1.0 EcoBoost, recunoscut pe plan mondial. Uzina din Craiova operează în trei schimburi atât în zona de producţie vehicule, cât şi în zona de producţie de motoare şi dispune în acest moment de peste 6.600 de angajaţi.