Renault şi Ford Motor au anunţat marţi un parteneriat amplu pentru dezvoltarea de vehicule electrice mici şi accesibile destinate pieţei europene, precum şi pentru producţia comună de vehicule comerciale, într-un efort de reducere a costurilor şi de consolidare a poziţiei în faţa competiţiei chineze tot mai agresive, relatează Reuters.
Directorul general al Ford, Jim Farley, a declarat la Paris că industria auto se confruntă cu ”o luptă pentru supravieţuire”, în special pe piaţa europeană, unde producătorii tradiţionali se confruntă cu rivali chinezi precum BYD, Changan şi Xpeng, cunoscuţi pentru modelele lor electrice la preţuri reduse.
Primul dintre cele două modele electrice mici dezvoltate împreună va fi produs în nordul Franţei şi va ajunge în showroom-urile europene în 2028. Vehiculele vor fi mai mici decât orice model EV planificat pentru piaţa americană şi vor acoperi un segment lipsă din gama Ford.
În paralel, Renault şi Ford vor dezvolta împreună noi generaţii de vehicule comerciale uşoare pentru Europa, un segment văzut de Farley ca o oportunitate strategică: ”Împreună putem crea o forţă în segmentul LCV în Europa cu care producătorii chinezi vor concura foarte greu.”
Parteneriatul a fost iniţiat după o vizită a unei echipe Renault la sediul Ford din Detroit, în martie. Ambele companii au subliniat că nu intenţionează să fuzioneze.
Pentru Renault, cel mai mic constructor mainstream din Europa, colaborarea aduce volum suplimentar de producţie şi distribuire a costurilor de dezvoltare pentru platforme electrice. Producătorul francez caută activ parteneriate similare, pentru a utiliza mai eficient fabricile sale şi a reduce costurile noilor modele electrice.
Pentru Ford, acordul oferă acces la platforme EV europene rentabile, într-o perioadă în care retragerea sprijinului de la Washington pentru vehicule electrice obligă compania să investească simultan în tehnologie EV şi în modele pe combustie tradiţionale.
Ford produce deja în Europa două modele electrice pe o platformă Volkswagen şi colaborează cu grupul german şi la vehicule comerciale. Farley a spus că noul acord cu Renault va completa, nu înlocui” parteneriatul existent cu Volkswagen.
Renault, care cooperează deja cu Nissan, Volvo Group şi negociază cu alţi producători, inclusiv Geely şi Chery, afirmă că obiectivul său este clar: ”Să demonstrăm că în Europa putem produce vehicule electrice la fel de competitiv ca oricine, inclusiv producătorii chinezi.”


