Fosta purtătoare de cuvânt a lui Tăriceanu îi face praf pe Mircea Geoană: Așa se poziționa FSN față de o parte de presei

„Daca va mira reactia agresiva a lui Geoana & echipa sa de campanie fata de cazul Manescu si Rusia, va recomand sa va uitati inapoi, la cum au reactionat cand Emilia Sercan a scris despre plagiatul fostului sceretar general adjunct al NATO. M-am uitat atunci la acea reactie si m-am intrebat: e o greseala de comunicare pe fond de panica sau e un stil discursiv? Ce se intampla in ultimele zile imi confirma ca asta e stilul discursiv pe care l-au adoptat Geoana & campania lui.

Daca vi se pare cunoscut acest stil discursiv, am sa va spun ca are de ce.

Pe de o parte, este un stil foarte american si, totodata, trumpian de pozitionare in fata atacurilor & criticilor presei.

Daca vi se pare o gargara politica lipsita de importanta, recomandarea mea e sa priviti lucrurile din perspectiva drepturilor si libertatilor voastre: la fel ca Trump, Geoana ataca jurnalistii de investigatie si presa independenta, in timp ce se pozitioneaza victima a unei actiuni de „kompromat”. Atacul impotriva libertatii & credibilitatii presei independente este un indicator important pt discursul iliberal si un predictor pt comportamentul iliberal dupa ajungerea la putere.

Probabil ca baietii cu bani pe care i-a pitch-uit cu discursul din biserica aceea din Bruxelles (am scris pe tema asta acum cateva saptamani) i-or fi dat si bani si acces la know-how, dar pachetul pare sa fi venit complet: valorile iliberale sunt infiltrate in comportamentul de campanie.

Privit din alta perspectiva, acest discurs agresiv aduce foarte mult si cu felul in care se pozitiona FSN/ PDSR/ PSD fata de „o anumita parte a presei”, prin anii 90-2000. Pe-atunci Mircea Geoana urca scara social-institutionala, deci era socializat intr-un anumit model discursiv si comportamental. Sa stiti ca si la ei tot valori & comportamente iliberale erau, dar pe vremea aceea nu aveam in vocabular termenul de „iliberal”. Ii numeam comunisti, neocomunisti, autoritaristi, nedemocratici, etc.

Cuvintele candidatilor conteaza si spun enorm. Dincolo de vrajelile de campanie”.

Strategul politic Rareș Mănescu, fost coordonator al echipei de campanie a lui Mircea Geoană, candidat la președinția României, este implicat într-o colaborare de afaceri controversată. La scurt timp după ce a părăsit echipa lui Geoană, Mănescu a înregistrat o nouă societate în parteneriat cu un om de afaceri rus, Aleksei Kozlov, specialist în acvacultură, dar și o figură controversată cu legături cu propaganda pro-rusă, informează OCCRP.org.

Kozlov, care se autodeclară pasionat de pescuit, pare să ascundă o identitate secretă. Sub numele de Alex Krepchinsky, el a fost identificat ca fiind un propagandist înflăcărat, activ după invazia din 2014 a estului Ucrainei, promovând sentimente pro-ruse și acționând împotriva intereselor ucrainene. Potrivit unor investigații jurnalistice, Krepchinsky a fost implicat în recrutarea de activiști pentru cauza rusă și chiar a oferit recompense pentru colectarea de informații despre cetățeni ucraineni.

Legătura dintre Mănescu și Kozlov

Rareș Mănescu a evitat să răspundă întrebărilor despre activitățile de propagandă ale partenerului său de afaceri. Cu toate acestea, dosarele obținute printr-o solicitare de informații publice arată că Mănescu și Kozlov au înființat împreună o companie pe 31 mai, la doar câteva luni după ce Mănescu a renunțat la activitatea sa în cadrul echipei de campanie a lui Mircea Geoană.

 

Sursa: www.stiripesurse.ro

Bărbat pe trotinetă, lovit de o autoutilitară în Sectorul 1; şoferul a părăsit locul accidentului

Ciolacu, despre solicitările Comsiei Europene privind preţurile la energie: România nu este obligată de către nimeni nu nimic Mie, Comisia Europeană nu mi-a cerut niciodată nimic anormal