Giganții farmaceutici fac presiuni pentru reclame pe rețelele de socializare

<div class=""

Propunerea asociației vizează modificarea OMS 194/2015, care în prezent interzice publicitatea medicamentelor fără prescripţie medicală (OTC) pe reţelele de socializare şi pe alte platforme online.

  • „În contextul creşterii exponenţiale a utilizării internetului şi a reţelelor sociale în viaţa cotidiană a pacienţilor şi consumatorilor din România, integrarea acestui mediu în strategia de comunicare şi promovare a medicamentelor OTC este esenţială. Promovarea medicamentelor OTC în mediul digital este nu doar o adaptare la realităţile moderne, dar şi o oportunitate de a oferi pacienţilor şi consumatorilor români acces la informaţii corecte şi verificate, contribuind astfel la educarea şi responsabilizarea lor”, a declarat Costin Vasilescu, preşedinte asociației.

Conform comunicatului, modificările propuse includ reguli stricte şi specifice pentru publicitatea medicamentelor OTC în social media şi aplicaţii mobile, aliniate cu practicile din alte state membre ale Uniunii Europene, precum Italia, Franţa şi Belgia.

Printre principalele măsuri propuse se numără:

  1. Implementarea unui sistem unitar de reglementare, inspirat din modelele altor state membre UE, precum Italia, care să asigure promovarea corectă şi evitarea practicilor înşelătoare. Conform acestuia, publicitatea medicamentelor OTC pe platformele digitale ar urma să fie supervizată de Agenţia Naţională a Medicamentului şi a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR), respectarea normelor fiind asigurată printr-un sistem de evaluare şi aprobare prealabilă.
  2. Dezactivarea opţiunilor de interacţiune publică (comentarii, evaluări, distribuiri) pentru a proteja integritatea materialelor publicitare.
  3. Elaborarea unui ghid specific de instrucţiuni adaptat fiecărei platforme digitale, care să asigure claritate şi coerenţă în promovarea medicamentelor OTC, dar şi sancţionarea corespunzătoare a oricăror abateri.

RASCI (Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale), reuneşte producători, importatori şi distribuitori de medicamente precum Bayer, Haleon, Kenvue, Sanofi, Reckitt, Fildas, Antibiotice, Perrigo, Zentiva, Angelini, Dr. Reddy’s, Sun Wave Pharma, Alcon, Sandoz, L’Oreal, DY Nutrition, BAUSCH+LOMB, Alkaloid.

Sursa: www.stiripesurse.ro

ICCJ intră peste instanțele din România, după mai multe sentințe contradictorii privind delapidarea: NU e permis

Preşedintele Consiliului Naţional de Conducere al AUR, Claudiu Târziu, cere o anchetă severă în cazul maternităţii din Timişoara unde plouă prin tavan la o lună după inaugurare