Giganţii industriei auto au arătat o rezilienţă surprinzătoare după anunţarea noilor tarife comerciale din SUA

”Tarifele mult aşteptate din partea SUA sunt mari şi cu aplicare largă, dar, esenţial, exclud Canada şi Mexicul (cel puţin pentru moment) datorită conformităţii cu acordul CUSMA/USMCA”, au declarat economiştii de la RBC Capital Markets într-o notă de cercetare publicată miercuri.

Totuşi, tarifele pentru importurile din Canada urmează să crească începând de joi. Potrivit calculelor RBC, tarifele medii aplicate importurilor auto din Canada vor urca de la 2,5% la aproximativ 3,5%.

”Această creştere este semnificativă, dar pare modestă în comparaţie cu tarifele dramatic mai mari impuse altor ţări”, au adăugat analiştii Nathan Janzen şi Claire Fan.

Donald Trump a anunţat anterior o taxă de 25% pentru toate vehiculele importate, în vigoare începând de joi, iar o taxă pentru componentele auto este programată să intre în vigoare pe 3 mai.

Anunţurile contradictorii şi bruşte ale preşedintelui privind tarifele au generat nelinişte în rândul investitorilor globali, liderilor de corporaţii şi partenerilor comerciali ai SUA.

Acţiunile Volkswagen, Mercedes-Benz Group şi BMW, toate din Germania, au înregistrat scăderi de aproximativ 4%, în timp ce acţiunile Stellantis, listate la Milano, companie care deţine mărci precum Jeep, Dodge, Fiat, Chrysler şi Peugeot, au scăzut cu 8%.

În Statele Unite, acţiunile Ford şi General Motors erau în scădere cu aproximativ 4%.

Rico Luman, economist senior pentru transporturi şi logistică la banca olandeză ING, a declarat joi că rezilienţa iniţială a sectorului auto se explică, parţial, prin clarificarea privind aplicarea taxei de 25%. Totuşi, el a avertizat că excluderea temporară a Canadei şi Mexicului nu elimină incertitudinile semnificative legate de politica tarifară a SUA.

”Impunerea acestor tarife va duce, cel mai probabil, la creşteri semnificative de preţuri şi o scădere abruptă a vânzărilor auto în lunile următoare”, a declarat Luman într-o intervenţie video pentru CNBC. El a subliniat că, odată epuizat stocul existent, preţurile vor creşte considerabil din cauza marjelor deja restrânse.

Thomas Besson, şeful departamentului de cercetare auto la Kepler Cheuvreux, a declarat pentru CNBC că investitorii vor continua, cel mai probabil, să-şi reducă expunerea pe sectorul auto: ”Avem acum confirmarea că va exista un impact substanţial asupra producătorilor, în special pentru Porsche AG, Stellantis şi Volvo Cars, dar şi pentru Mercedes, BMW şi Volkswagen.”

Singura companie auto europeană care pare imună la noile tarife este Renault, care nu are expunere directă pe piaţa nord-americană, a adăugat Besson.

Tenis: Sportivii cer premii mai mari la turneele majore pentru un tratament echitabil, spune Emma Navarro

ChatGPT a creat peste 700 de milioane de imagini în ultimele zile. India, ţara în care ChatGPT creşte cel mai rapid