Joi, judecătoarea Leonie Brinkema de la Tribunalul Districtual al SUA a decis că Google s-a făcut vinovată de ”dobândirea şi menţinerea în mod intenţionat a unei poziţii de monopol” pe pieţele serverelor de publicitate pentru editori şi a platformelor de tip ad exchange.
Serverele de publicitate pentru editori sunt platforme folosite de site-uri pentru a gestiona şi stoca inventarul publicitar digital. Împreună cu ad exchanges, aceste tehnologii permit editorilor online şi altor creatori de conţinut să monetizeze prin vânzarea de reclame.
Judecătoarea a constatat că Google domină ilegal două pieţe esenţiale din sectorul tehnologiei publicitare online. Cu toate acestea, ea a emis o decizie mixtă: a concluzionat că DOJ nu a reuşit să demonstreze că instrumentele pentru agenţii de publicitate sau achiziţiile DoubleClick şi AdMeld au fost anticoncurenţiale, dar a constatat că uneltele Google destinate editorilor au încălcat legislaţia antitrust prin excluderea concurenţei.
Departamentul de Justiţie a susţinut că Google ar trebui să fie obligată să vândă cel puţin Google Ad Manager, care include atât serverul de publicitate pentru editori, cât şi platforma de tip ad exchange a companiei.