Greenpeace avertizează joi cu privire la riscul unei catastrofe ecologice în largul Emiratelor Arabe Unite (EAU), în urma unei coliziuni, în urmă cu două zile, între două petroliere care a provocat o deversare de hidrocarburi pe o suprafaţă de ”aproximativ 1.500 de hectare”, relatează AFP.
”Imagini din satelit arată o pânză de hidrocarburi care se întinde pe aproximativ 1.500 de hectare de la locul accidentului între cele două nave”, anunţă într-un comunicat ONG-ul.
This is a map of the collision location in the UAE waters .
— عبدالعزيز المقبل (@AzizSapphire)
El îndeamnă să se acţioneze în vederea prevenirii ”unui potenţial dezastru de mediu” la Marea Oman.
Potrivit Ministerului Petrolului din EAU, petrolierul Adalyn, care naviga sub pavilionul Antigua şi Barbuda, şi nava Front Eagle, sub pavilionul Liberiei, au intrat în coliziune în noaptea de luni spre marţi, în largul portului Khor Fakkan din EAU, în apropierea Strâmtorii Ormuz.

Two tankers collided in Gulf of Oman..!
According to MarineTraffic data, the Libyan-flagged vessel Front Eagle and Adalynn, had just departed the anchorage with ballast when the collision occurred Khor Fakkan a short time later, about 24 miles off the UAE coast.— All India Seafarers Union (@AllSeafarers)
”O eroare de navigaţie a uneia dintre nave” se află la originea coliziunii.
Accidentul a provocat ”pagube superficiale minore cocilor exterioare ale celor două nave, o mică deversare de petrol şi un incendiu” care a fost controlat rapid, iar 24 de persoane au fost evacuate, a anunţat el.
”FLOTA FANTOMĂ” RUSĂ
Potrivit Greenpeace, Adalyn, o navă veche de de 23 de ani, face parte din ”flota fantomă” rusă, ”un nsamblu de petroliere parţial depăşite moral care operează în afara normelor de securitate şi transportă petrol rusesc, în pofida faptului că încărcătura sa actuală este necunoscută”.
russian Shadow Fleet Tanker Burns Off UAE Coast.
In the Gulf of Oman, the russian oil tanker Adalynn, flying the flag of Antigua and Barbuda, caught fire after a collision with the Liberian-flagged tanker Front Eagle.
— Jürgen Nauditt ???????????????? (@jurgen_nauditt)
ONG-ul estimează că nava ar putea transporta până la 70.000 de tone de petrol brut.
Greenpeace ”cere tuturor autorităţilor vizate să acţioneze rapid pentru a opri deversarea şi a-i evalua impacrrul ecologic”, declară o însărcinată cu campanii în regiune, Farah Al Hattab.
Companii maritime şi actori din industria petrolieră este necesar să dea dovadă de o ”transparenţă totală în privinţa consecinţelor asupra mediului ale deversărilor de petrol şi măsurilor loate pentru a-l curăţa”, cere ea.
Compania Frontline, proprietara Front Eagle, declara marţi AFP că un incendiu a fost stins pe puntea navei şi că ”nicio poluare nu a fost raportată pentru moment”.
Stâmtoarea Ormuz este un loc de trecere strategic între Peninsula Arabică şi Iran, tranzitată de peste 20% dintre petrolul brut mondial.