Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat, marţi, referitor la plângerea depusă la Comisia Europeană de Organizaţia Patronală a Societăţilor Feroviare Private, că ştie că nu convine înfiinţarea unei noi companii de transport de marfă de stat. ”Totul este făcut după deciziile Comisiei Europene. Nu intră în contradicţie”, a asigurat el. ”CFR Marfă se va transforma în noua companie Carpatica. Va fi o companie care sigur că ar fi bine, pentru unii, să nu existe şi ştiu că în aceste luni au existat tot felul de piedici. Eu sunt încăpăţânat de felul meu şi cred că această companie este cât se poate de necesară, mai ales că în ultimii doi ani CFR Marfă a trecut şi este pe profit operaţional”, a adăugat Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a fost întrebat, marţi, de jurnalişti, la Parlament despre faptul că Organizaţia Patronală a Societăţilor Feroviare Private din România (OPSFPR) a depus o nouă plângere la Comisia Europeană, privind recuperarea ajutorului de stat incompatibil acordat CFR Marfă şi încercarea de eludare a dispoziţiilor europene prin înfiinţarea companiei Carpatica Feroviar România.
”Eu ştiu că nu convine faptul că o să avem o nouă companie de transport de marfă de stat în România. În proiectul de buget avem capitalizarea acestei companii cu două miliarde şi vreau să vă spun că totul este făcut după deciziile Comisiei Europene. Nu intră în contradicţie. Noi, eu când am fost la Comisia Europeană am spus următorul lucru: vreau să aplicăm pentru CFR Marfă acelaşi scenariu pe care Comisia l-a aplicat la fosta companie de transport aerian din Italia Alitalia. A mers în faliment, au închis-o şi au făcut o nouă companie, curăţând, dacă vreţi, partea neproductivă din acea companie şi având o nouă companie de transport aerian, Ita”, a explicat Grindeanu.
El a adăugat că acelaşi scenariu va fi aplicat la CFR Marfă.
”CFR Marfă se va transforma în noua companie Carpatica. Va fi o companie care sigur că ar fi bine, pentru unii, să nu existe şi ştiu că în aceste luni au existat tot felul de piedici. Eu sunt încăpăţânat de felul meu şi cred că această companie este cât se poate de necesară, mai ales că în ultimii doi ani CFR Marfă a trecut şi este pe profit operaţional. Dacă este pe pierdere, este pe pierderea istorică, din urmă cu 10-15 ani, dar şi în 2022, şi în 2023, şi în 2024 CFR Marfă a fost pe profit operaţional. Asta ne duce în situaţia în care ceea ce am gândit, şi anume înfiinţarea acestei noi companii care să preia acea parte sănătoasă din CFR Marfă, să fie un scenariu pe care vrem să mergem în continuare, aşa cum a mers şi Italia”, a arătat ministrul Transporturilor.
Organizaţia Patronală a Societăţilor Feroviare Private din România (OPSFPR) anunţa, luni, că a depus o nouă plângere la Comisia Europeană, care vizează nerespectarea de către statul român a obligaţiilor privind recuperarea ajutorului de stat incompatibil acordat CFR Marfă şi de încercarea de eludare a dispoziţiilor europene prin înfiinţarea companiei Carpatica Feroviar România. Patronatul reclamă la Comisia Europeană intenţia statului român de a folosi banii publici destinaţi capitalizării Carpatica Feroviar România pentru achiziţionarea de material rulant şi alte active de la CFR Marfă.