Grupul Agroland raportează o creştere de 65% a profitului net în primele nouă luni, până la 9,5 milioane lei, la vânzări de 299 milioane lei, în creştere cu 13%, faţă de perioada similară din 2024. Grupul prezintă totodată strategia de dezvoltare până în 2030, care vizează vânzări de 200 milioane euro (circa 1 miliard de lei), prin integrare verticală, sustenabilitate şi digitalizare, dar şi extinderea în Europa de Vest, unde ia în calcul să preia magazine.
Grupul şi-a anunţat obiectivele pentru 2030, vizând atingerea unui nivel al vânzărilor de 200 milioane euro şi consolidarea poziţiei sale ca unul dintre cei mai mari jucători din agribusiness-ul românesc, prin integrare verticală, digitalizare şi sustenabilitate. Strategia prevede extinderea în Europa de Vest şi listarea pe Piaţa Principală a BVB până în 2028.
”Pe partea de retail, vrem să preluăm câteva magazine din vestul Europei, cu acelaşi obiect de activitate. Aşteptăm oportunitatea, nu se va întâmpla în acest an. Este un plan al nostru. Expansiunea fizică în România se va termina la un moment dat, astfel că vrem să ne extindem pe plan extern, dar nu în estul Europei şi nici în partea de nord”, a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO, Agroland Group, pentru News.ro.
Pe zona de Food, compania exportă deja 40% din ce vinde, în Belgia, Olanda şi Germania.
Agroland Business System a încheiat primele nouă luni cu vânzări de 299 milioane lei, în creştere cu 13% faţă de perioada similară din 2024. Rezultatul operaţional a urcat la 20,5 milioane lei (+56%), iar profitul net a crescut cu 65%, până la 9,5 milioane lei. Performanţa a fost susţinută de creşterea producţiei de furaje în fabricile din Işalniţa şi Caransebeş (+68%), de vânzările de ouă de consum (+55%, până la 44 milioane lei) şi de expansiunea producţiei de hrană pentru animale de companie la Bixad, unde veniturile au crescut cu 36%, la 85,2 milioane lei. În acelaşi timp, cheltuielile din exploatare au ajuns la 278,8 milioane lei în primele nouă luni din 2025, în creştere cu 11% faţă de 2024, sub ritmul veniturilor. Costurile cu mărfurile au urcat cu 4%, la 143,6 milioane lei, iar cheltuielile cu materiile prime şi materialele au crescut cu 9%, până la 43,9 milioane lei, pe fondul extinderii producţiei în fabrici şi la platforma Mihăileşti.
„Rezultatele din primele nouă luni ale anului confirmă soliditatea modelului nostru de business şi eficienţa strategiei de diversificare pe care am urmat-o în ultimii ani. Creşterea cu 65% a profitului net şi performanţele remarcabile ale diviziilor noastre de la furaje şi ouă de consum, până la petfood şi retail, arată că investiţiile realizate în capacităţile de producţie şi extinderea reţelei dau rezultate concrete”, a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO, Agroland Group.
La 30 septembrie 2025, Divizia de Retail a Grupului Agroland opera 249 de magazine la nivel naţional, dintre care 34 în format MEGA (20 proprii şi 14 în franciză) şi 215 magazine tradiţionale (67 proprii şi 148 operate de parteneri francizaţi). În primele nouă luni ale anului, comparativ cu perioada similară a anului trecut, vânzările nete totale, incluzând performanţa magazinelor fizice proprii, magazinul online şi vânzările către francizaţi, au ajuns la 226,9 milioane lei, +18%, în timp ce numărul de clienţi a fost de 2,8 milioane lei, un avans cu 15%.
Divizia Food a înregistrat în primele nouă luni ale anului curent, o creştere semnificativă de 55%, a cifrei de afaceri, până la 44 de milioane lei şi o majorare de 25% a volumului de ouă vândute, până la 53,3 milioane bucăţi. Platforma avicolă de la Mihăileşti a atins o capacitate de 300.000 de găini ouătoare cage-free şi BIO, iar integrarea fermei Cortina BIOprod, achiziţionată în luna mai, consolidează prezenţa Agroland în segmentul BIO.
Divizia Agribusiness a produs peste 22.000 de tone de furaje (+68%), beneficiind de investiţiile în extinderea capacităţilor fabricilor de la Işalniţa şi Caransebeş. Platforma de la Şimian, operaţionalizată în prima parte din acest an, produce şi ambalează seminţe de cereale certificate pentru păioase, precum şi alte tipuri de seminţe, destinate atât reţelei de magazine Agroland din grup, cât şi altor clienţi din portofoliu.
Începând de anul viitor, Grupul Agroland intră într-o nouă etapă de dezvoltare, care marchează maturizarea modelului său de business şi consolidarea poziţiei de lider regional în producţia alimentară sustenabilă, retail specializat şi agribusiness integrat. Până în 2030, compania vizează o cifră de afaceri de 200 milioane euro şi o marjă EBITDA de 12%.
”Ne-am asumat o strategie pe termen lung, construită pe integrare verticală, digitalizare şi sustenabilitate. Vision 2030 este angajamentul nostru de a transforma Agroland într-un lider regional, capabil să concureze la nivel european prin performanţă şi eficienţă. Este o promisiune către investitori că Agroland va continua să livreze valoare, stabilitate şi creştere pe termen lung. Suntem într-un moment în care Agroland poate genera, din activitatea curentă, resurse suficiente pentru a-şi susţine dezvoltarea accelerată şi, în acelaşi timp, ar putea lua în calcul o politică de dividende care să asigure echilibrul între creştere şi recompensarea acţionarilor. Este o etapă care validează maturitatea noastră financiară şi operaţională. De aceea, ne-am propus ca, până în 2028, să facem pasul şi către Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti”, afirmă Horia Cardoş, fondator şi CEO Agroland Group.
Strategia Agroland Vision 2030 este structurată în două faze: expansiune accelerată (2026-2028) şi consolidare şi integrare (2029-2030), menite să construiască un ecosistem sustenabil, profitabil şi scalabil.
În prima fază, compania va investi peste 150 milioane lei pentru extinderea capacităţilor de producţie, dezvoltarea reţelei de retail şi dublarea volumelor din agribusiness. Divizia Food devine motorul creşterii: extinderea fermei Mihăileşti la 900.000 de găini ouătoare cage-free până în 2027, dezvoltarea fermei BIO Curtisoara la 30.000 de găini şi deschiderea în 2026 a fabricii de ouă lichide de la Caransebeş, cu o capacitate de 10 tone pe zi. În parteneriat cu compania japoneză Kohshin, la Mihăileşti se construieşte cea mai mare unitate de tratare a gunoiului de pasăre din România – 15.000 tone anual. Până în 2028, Divizia Food va depăşi 250 milioane lei cifră de afaceri şi o marjă EBITDA de 20%.
Divizia Retail va creşte cu 15-20 de magazine anual, până la peste 300 în 2028, consolidând formatul unic Pet & Garden, orientat spre produse sustenabile. Investiţiile vor atinge 8-10 mil. lei, pentru o cifră de afaceri estimată de 400 milioane lei şi o marjă EBITDA de 10%. În paralel, Divizia Agribusiness îşi va dubla producţia de furaje convenţionale (la Işalniţa şi Şimian MH) şi BIO (la Caransebeş), cu obiectiv de 70.000 tone/an şi va dezvolta petfood până la 15.000 tone/an, lansând şi o linie proprie de substanţe fitosanitare la Şimian. Cu investiţii de 10 milioane lei, divizia vizează 250 milioane lei cifră de afaceri şi EBITDA de 7%.
Investiţiile vor fi finanţate printr-un mix echilibrat: credite bancare (inclusiv proiectul de 20 milioane euro finanţat de Raiffeisen Bank şi garantat de BEI), granturi europene, surse proprii şi majorări de capital efectuate doar la evaluări corecte. Până în 2028, Grupul estimează o cifră de afaceri consolidată de 750 milioane lei şi o marjă EBITDA de 12%.
Faza a doua, 2029-2030, va aduce consolidare, integrare şi extindere externă. Divizia Food va ajunge la 350 milioane lei cifră de afaceri, cu o marjă EBITDA de 18%, prin produse ready-to-eat şi exporturi extinse. Retailul va depăşi 500 milioane lei şi va intra pe două pieţe externe, iar Agribusiness va atinge 75.000 tone/an şi 350 milioane lei cifră de afaceri.
Aceste etape vor fi susţinute de modernizarea infrastructurii, digitalizare completă (ERP, CRM, business intelligence, e-commerce) şi investiţii în energie verde (panouri fotovoltaice de 1,2 MW la Mihăileşti, 250 KW la Şimian şi 400 KW la Işalniţa).


