Grupul Lenovo raportează un profit net ajustat de 512 milioane dolari, în trimestrul 2, în creştere cu 25% comparativ cu anul precedent

Grupul Lenovo raportează un profit net ajustat de 512 milioane dolari, în trimestrul 2, în creştere cu 25% comparativ cu anul precedent, în timp ce veniturile totale au urcat la un nivel record de 20,5 miliarde dolari, în creştere cu 15%.

”Lenovo Group Limited, împreună cu subsidiarele sale, anunţă rezultate record pentru al doilea trimestru al anului fiscal 2025/26. Veniturile totale au urcat la un nivel record de 20,5 miliarde dolari, în creştere cu 15% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Profitul net ajustat a crescut cu 25% comparativ cu anul precedent, ajungând până la 512 milioane dolari, iar marja profitului net ajustat a înregistrat o creştere de 2,5%, impulsionată de majorarea veniturilor. Aceste rezultate nu includ impactul pierderilor din valoarea justă non-cash a garanţiilor, dobânzile noţionale aferente obligaţiunilor convertibile şi alte elemente non-cash.

Grupul a înregistrat o creştere anuală de două cifre a veniturilor în toate segmentele de business şi pe toate pieţele în care activează. Ponderea veniturilor din AI a urcat cu 13 puncte procentuale faţă de anul precedent, ajungând să reprezinte 30% din veniturile totale ale grupului în acest trimestru. Această evoluţie a fost susţinută de creşterea cu două cifre a veniturilor din segmentul de servere AI şi de creşterea cu trei cifre a veniturilor din PC-urile AI, smartphone-urile AI şi serviciile AI.

”Odată cu primul val de dezvoltare a infrastructurii necesare în era AI, se observă o evoluţie către o etapă mai axată pe oameni şi pe nevoile companiilor, pe măsură ce modelele lingvistice de mari dimensiuni devin tot mai accesibile, iar utilizatorii pun accent pe personalizare şi domenii private. Această transformare deschide noi oportunităţi în zona de dispozitive, infrastructură hibridă şi soluţii personalizate, permiţând grupului să îşi consolideze poziţia de lider în domeniul Personal AI şi să îşi dezvolte oferta în sectorul Enterprise AI”, arată compania.

Lenovo precizează că îşi menţine angajamentul de a pune în aplicare propria strategie Hybrid AI şi de a investi în inovare, cu obiectivul de a transforma inteligenţa artificială într-o tehnologie cu adevărat personalizată.

”Am încheiat încă un trimestru cu performanţe record, realizând în acelaşi timp progrese importante atât în zona de Personal AI, cât şi în cea de Enterprise AI. Vom continua să ne bazăm pe modelul nostru unic Global/Local pentru a naviga în perioadele de incertitudine şi pentru a identifica oportunităţile extraordinare oferite de inteligenţa artificială hibridă. Astfel, nu numai că vom genera randamente sustenabile pe termen lung pentru acţionari, ci vom transforma AI într-o experienţă cu adevărat personalizată pentru fiecare persoană şi fiecare organizaţie”, spune Yuanqing Yang, preşedinte şi CEO.

Intelligent Devices Group (IDG), motorul principal al strategiei Lenovo în domeniul inteligenţei artificiale personale, a înregistrat rezultate solide în trimestrul al doilea al anului fiscal 2025/2026.

Veniturile IDG au crescut cu aproape 12% de la an la an, ajungând la 15,1 miliarde dolari. Lenovo şi-a consolidat poziţia de lider pe piaţa PC-urilor, atingând o cotă record de 25,6%, extinzându-şi avansul faţă de al doilea jucător din industrie.

Divizia de PC-uri şi dispozitive inteligente şi-a menţinut profitabilitatea, datorită performanţelor solide înregistrate de segmentele cu marjă ridicată. Penetrarea PC-urilor AI a accelerat, reprezentând 33% din livrările totale de PC-uri Lenovo. Compania ocupă locul #1 la nivel global în segmentul Windows AI PC, cu o cotă de piaţă de 31,1%. Smartphone-urile Motorola au atins volume record.

Grupul de soluţii de infrastructură (ISG) motorul principal pentru oferta de infrastructură hibridă Lenovo, a înregistrat o creştere puternică în trimestrul al doilea al anului fiscal 25/26.

Veniturile au crescut cu 24% faţă de anul precedent, ajungând la 4,1 miliarde dolari, pe fondul implementării continue a strategiei duale CSP (Cloud Service Provider) şi Enterprise SMB.

Veniturile din activitatea de infrastructură AI au înregistrat o creştere anuală de două cifre, susţinute de un portofoliu puternic de proiecte. Veniturile generate de soluţiile de răcire cu lichid, lider în industrie, au urcat cu 154% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Grupul de soluţii şi servicii (SSG) a înregistrat o creştere puternică în trimestrul al doilea al anului fiscal 25/26, oferind soluţii şi servicii pentru companii care valorifică beneficiile Lenovo Hybrid AI Advantage.

Veniturile totale ale SSG au crescut cu 18% faţă de anul precedent, ajungând la 2,6 miliarde dolari, marcând astfel 18 trimestre consecutive de creştere anuală a veniturilor.

Marja operaţională a urcat cu 1,9 puncte procentuale faţă de anul precedent, depăşind 22%.

Veniturile din servicii de suport au crescut cu două cifre faţă de anul precedent, iar veniturile din managed services şi proiecte şi soluţii au crescut cu un punct procentual, ajungând aproape de 60% din veniturile totale ale SSG.

Lenovo este o putere tehnologică globală cu venituri de 69 de miliarde de dolari, care deserveşte zilnic milioane de clienţi din 180 de pieţe. Produce PC-uri, staţii de lucru, smartphone-uri şi tablete, infrastructură (data center, stocare, edge, high performance computing şi infrastructură software defined), software, soluţii şi servicii.

Lenovo este listată la bursa din Hong Kong sub Lenovo Group Limited (HKSE: 992) (ADR: LNVGY).

 

 

Ucraina identifică un comandant rus ca suspect în masacrul de la Bucea

Avertisment al meteorologilor: Val de praf saharian deasupra României, de vineri până duminică / Unde se vor observa prima dată depunerile