Grupul de lux Kering, proprietarul brandului Gucci, a raportat marţi rezultate financiare sub aşteptări pentru al doilea trimestru, semnalând totodată incertitudini geopolitice persistente şi o scădere accentuată a cererii în pieţele-cheie, transmite CNBC.
Vânzările totale ale grupului au scăzut cu 15% faţă de anul trecut, ajungând la 3,7 miliarde de euro, sub estimarea de 3,96 miliarde de euro a analiştilor LSEG. Brandul emblematic Gucci a înregistrat o prăbuşire de 25% a vânzărilor, până la 1,46 miliarde de euro, reprezentând aproape jumătate din veniturile grupului.
Preşedintele şi CEO-ul Kering, François-Henri Pinault, a recunoscut că rezultatele sunt dezamăgitoare, dar a subliniat eforturile continue de redresare.
”Deşi cifrele raportate sunt încă departe de potenţialul nostru, suntem convinşi că demersurile strategice din ultimii doi ani au pus bazele sănătoase pentru dezvoltarea viitoare a Kering”, a declarat Pinault.
Grupul – care deţine şi mărcile Saint Laurent şi Bottega Veneta – a raportat o scădere generalizată a vânzărilor pe toate pieţele, în special în Japonia şi regiunea Asia-Pacific.
”Kering se confruntă cu o realitate dură, întrucât principalele sale pieţe de lux, China şi Statele Unite, sunt sub presiune”, a comentat analista Yanmei Tang de la Third Bridge.
Acţiunile Kering au scăzut cu 8% de la începutul anului, investitorii manifestând scepticism faţă de capacitatea companiei de a se redresa după mai multe trimestre consecutive de vânzări slabe.
Numirea în iunie a veteranului din industria auto, Luca de Meo, ca CEO al grupului – funcţie pe care o va prelua efectiv din 15 septembrie – a adus un val de optimism.
”Are un palmares solid în revitalizarea companiilor, dar şi în domeniul brandingului”, a declarat Carole Madjo, analist la Barclays.
Totuşi, noul CEO va avea o misiune dificilă, într-un context marcat de posibile tarife de 15% pentru importurile în SUA şi de o scădere a consumului, în special în China. Mai important, provocarea majoră rămâne revitalizarea imaginii şi atractivităţii brandului Gucci, sub conducerea noului director artistic, Demna Gvasalia, fără a pierde clienţii fideli.
”Desirabilitatea produsului este acum o problemă mai mare pentru Kering decât orice ameninţare tarifară. Branduri precum Hermès îşi permit să crească preţurile fără a afecta cererea – dar Gucci şi Saint Laurent nu se mai bucură de aceeaşi putere”, a adăugat Tang.
”Aduceţi noutate, ceva proaspăt şi original – cred că aceasta este cheia pentru ca Gucci să redevină un brand emblematic”, a concluzionat Madjo.