Guvernul a aprobat Strategia naţională de promovare a produselor agroalimentare româneşti 2025 – 2029

Guvernul a aprobat, joi, Strategia naţională de promovare a produselor agroalimentare româneşti 2025 – 2029 împreună cu Planul de acţiune aferent. Strategia are ca obiectiv general valorificarea potenţialului agroalimentar al României, prin consolidarea prezenţei produselor româneşti pe pieţele interne şi internaţionale şi, implicit, prin sprijinirea dezvoltării comunităţilor rurale.

Potrivit Guvernului, Strategia urmăreşte să transforme sectorul agroalimentar într-un pilon puternic al economiei naţionale, prin reducerea exporturilor de materii prime şi diminuarea importurilor de produse agroalimentare prelucrate.

”Obiectivele specifice sunt stimularea consumului de produse agroalimentare româneşti, facilitarea promovării produselor agroalimentare autohtone pe pieţe externe şi îmbunătăţirea inter-relaţionării între autorităţi – producători/ procesatori – consumatori, inclusiv prin valorificarea lanţului scurt de aprovizionare. Sunt vizate toate categoriile de produsele agroalimentare româneşti, produsele atestate (produse tradiţionale şi produse obţinute conform unor reţete consacrate), produsele certificate (ecologic) şi produsele înregistrate pe sisteme de calitate europene (indicaţii geografice)”, arată Guvernul.

Strategia de promovare se adresează operatorilor economici din sectorul agroalimentar – producătorilor/procesatorilor de produse agroalimentare româneşti, dar şi consumatorilor având în vedere următoarele direcţii de acţiune:

•Creşterea competitivităţii sectorului agroalimentar; •Extinderea oportunităţilor economice pentru producătorii/procesatorii români, precum şi dezvoltarea pieţelor;

•Protejarea tradiţiilor şi identităţii locale;

•Stimularea investiţiilor;

•Crearea de locuri de muncă;

•Creşterea valorii adăugate a produselor;

•Promovarea durabilităţii; •Dezvoltarea turismului;

•Întărirea colaborării între autorităţi şi mediul privat.

Executivul menţionează că un element important al Strategiei îl constituie înfiinţarea unui Registru de piaţă, care să cuprindă informaţii despre operatorii economici şi produsele lor.

”Acesta va sprijini consumatorii în identificarea şi alegerea produselor alimentare româneşti, prin intermediul căruia toţi operatorii care deţin produse atestate (produse tradiţionale şi produse obţinute conform unor reţete consacrate), produse certificate (ecologic) şi produse înregistrate pe sisteme de calitate europene (indicaţii geografice) sau orice altă menţiune de calitate se pot înscrie în vederea promovării produselor pe care le deţin”, subliniază Guvernul.

Implementarea Strategiei, mecanismul de monitorizare şi evaluarea vor fi realizate prin înfiinţarea Comitetului interinstituţional responsabil cu monitorizarea şi evaluarea Strategiei Naţionale de promovare a produselor agroalimentare româneşti 2025 – 2029.

De asemenea, activitatea acestuia va fi reglementată prin decizii specifice şi instrumente de lucru adoptate ulterior.

Curtea Supremă rusă clasează drept ”teroristă” ”Anti-Corruption Foundation”, o organizaţie a lui Aleksei Navalnîi despre care spune că a fost înfiinţată în SUA

Camerele de supraveghere ale unui spital au ajutat la achitarea unui campion mondial chinez acuzat de dopaj