„În anul 2025, vom realiza Mica Unire prin infrastructură rutieră, ceea ce înseamnă că vom uni Oltenia, Muntenia, Dobrogea și Moldova la nivel de autostradă, putând să circulăm neîntrerupt pe drum de mare viteză, cel puțin, pe axele:
- Craiova – Pitești – București – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău (575 km)
- Constanta – București – Pitesti – Craiova (475 km)
- Bacău – Focșani – Buzău – Ploiești – București – Constanța (506 km)”, estima la începutul anului secretarul de stat în Transporturi Irinel Ionel Scrioșteanu.
Se finalizează mult așteptatul Drum Expres Craiova-Pitești
În această vară se vor da în circulație și ultimii kilometri din Drumul Expres Craiova Pitești, un moment mult așteptat în special de către marii investitori. DEX Craiova Pitești mai este supranumit și ”Autostrada Ford”, asta pentru că le va permite marilor constructori auto de la Ford și Dacia să-și ducă mașinile direct în Portul Constanța.
Se va circula pe ruta Craiova-Pitești- Centura Bucureștiului și apoi direct pe Autostrada Soarelui până în Portul Constanța.
”Și Drumul Expres Craiova Pitești face parte din pachetul de primăvară-vară
Am fost și pe Tronsolul 4: Colonești-Pitești al Drumului Expres Craiova Pitești #DX12, pentru a verifica evoluția lucrărilor pe restul kilometrilor rămași spre finalizare.
Este vorba despre diferența de 12 km de drum expres cuprinsă în continuare de la nodul rutier Albota până la nodul rutier de legătură cu Autostrada București – Pitești #A1, care fac parte din de drumuri de mare viteză pachetul de primăvară-vară pe care le dăm în trafic în prima parte a anului acesta.
Pe acest segment, antreprenorul se află în următorul stadiu:
- pe sensul de mers Craiova – Pitești a fost așternut parțial ultimul strat de asfalt (uzură);
- continuă lucrările de așternere a asfaltului pe ambele căi;
- stația pentru producerea asfaltului este amplasată in organizarea de santier și funcționează la capacitate maximă;
- se lucrează la montarea parapetului în zona mediană și cea laterală;
- se lucrează la toate structurile existente;
- se lucrează la sistemul de iluminat;
- se execută lucrări de regularizare ape.
- până la sfârșitul acestei luni, va începe executia pilei centrale apoi se vor monta grinzile aferente pasajului principal peste A1.
Vă prezint lucrările în detaliu km cu km în acest video. Având în vedere mobilizarea foarte bună a antreprenorului, estimez ca termen de dare în trafic prima parte a sezonului estival.
Reamintesc faptul că la sfârșitul anului trecut am dat în trafic parțial aproximativ 20 km din cei 32 km aferenți Tronsonului 4 cuprinși între Colonești și nodul rutier Albota.”, arată Irinel Ionel Scrioșteanu.