Dar Honda şi Nissan, al doilea şi al treilea producător auto din Japonia, vor continua parteneriatul lor strategic pentru dezvoltarea de softuri şi alte aplicaţii, alături de Mitsubishi Motors, partenerul de alianţă al Nissan, au precizat firmele.
Nissan este în plin plan de restructurare şi vizează disponibilizarea a 9.000 de angajaţi şi reducerea a 20% din capacităţile sale globale. Dar planurile Nissan nu au convins Honda că producătorul auto va avea succes cu planul de redresare, au declarat pentru Kyodo surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Recent, Honda a propus ca Nissan să devină subsidiara sa, dar decizia a fost respinsă de Consiliul de Administraţie al Nissan şi a dus la anularea planului de fuziune, susţin sursele.
Nissan şi Honda au informat în decembrie că vor începe discuţii oficiale privind fuziunea. O astfel de alianţă ar crea al treilea mare grup auto mondial, cu o producţie anuală de 7,4 milioane de vehicule, într-un moment în care producătorii auto tradiţionali se confruntă cu provocări din partea Tesla şi a rivalilor chinezi. Producătorii auto niponi anunţaseră în decembrie că intenţionează să finalizeze discuţiile până în iunie 2025, urmând să înfiinţeze o companie holding până în august 2026, când acţiunile ambelor companii vor fi delistate.
Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat pentru Kyodo că Mitsubishi Motors luase iniţial în considerare să se alăture entităţii apărute în urma fuziunii dar ulterior a renunţat.