Ikea România a înregistrat o creştere de 12% a vânzărilor totale în anul fiscal 2024

Ikea România a înregistrat o creştere de 12% a vânzărilor totale şi un avans de 5% al comerţului online, în anul fiscal 2024 (1 septembrie 2023 – 31 august 2024), comparativ cu anul precedent, a anunţat retailerul de mobilier, printr-un comunicat.

„Compania a înregistrat o creştere de 12% a vânzărilor totale şi o creştere de 5% a comerţului online, comparativ cu anul precedent. În anul fiscal 2024, Ikea România a vândut peste 26,5 milioane de produse, 65% fiind piese de mobilier şi 35% accesorii, contribuind la o cifră de afaceri de peste 1,4 miliarde de lei. Într-un an marcat de incertitudini economice la nivel global, Ikea România a acordat prioritate scăderii preţurilor în beneficiul clienţilor, investind 20,5 milioane EUR în anul fiscal 2024 pentru a reduce preţurile la aproape jumătate din gama de produse”, se arată în comunicatul transmis miercuri AGERPRES.

Compania a înregistrat o creştere a numărului de vizitatori, cu peste 6 milioane de persoane care au vizitat magazinele din România, marcând o majorare de 15% faţă de anul precedent, influenţată şi de deschiderea noului magazin din Timişoara în iunie 2023.

Site-ul retailerului a înregistrat peste 28 de milioane de vizite şi mai bine de 382.000 de comenzi online, confirmând tendinţa în creştere a consumatorilor de a face achiziţii online.

„Pe parcursul ultimului an fiscal, am redus preţurile produselor noastre fără a compromite calitatea, forma, funcţionalitatea sau durabilitatea lor şi suntem bucuroşi să vedem că aceasta a fost o decizie de afaceri înţeleaptă. Am investit, de asemenea, în punctele noastre de întâlnire cu clienţii şi în îmbunătăţirea soluţiilor şi serviciilor digitale pentru a oferi o experienţă generală cât mai bună”, a precizat Vincent Devloo, Area Retail Manager Ikea SEE (România, Croaţia, Serbia, Slovenia, Ucraina), în documentul citat.

Pe plan global, grupul suedez Ikea, cel mai mare retailer de mobilier din lume, a raportat recent un declin de 5% al vânzărilor anuale, după reducerea preţurilor, în încercarea de a atrage mai mulţi cumpărători şi a-şi menţine cota de piaţă, dar a anunţat că se aşteaptă la o redresare anul viitor, transmite Reuters.

Ingka Group, entitatea care deţine 90% din magazinele de mobilă IKEA din întreaga lume, a raportat în anul financiar care s-a încheiat la 31 august 2024 vânzări de 39,6 miliarde de euro (43,3 miliarde de dolari). Ponderea vânzărilor online a urcat la 28%, de la 26% în 2023.

Ucraina mai vrea de la Joe Biden ‘doar’ o invitație de a adera la NATO: ‘Ar face parte din moștenirea sa’

Tuchel este noul selecționer al Angliei