În 2024, Renault Group a vândut 2,26 milioane vehicule la nivel global, mai mult cu 1,3% faţă de 2023, iar Dacia a vândut 676.340 de vehicule la nivel mondial

”În 2024, Renault Group a vândut 2.264.815 vehicule la nivel global (+1,3% vs. 2023): Renault: 1.577.351 vehicule (+1,8% vs. 2023); Dacia: 676.340 vehicule (+ 2,7% vs. 2023),  Alpine: 4.585 vehicule (+5,9% vs. 2023)”, anunţă grupul.

În Europa, Renault Group a înregistrat o creştere a vânzărilor de 3,5%, dublă faţă de cea a pieţei. Cu 1.599.051 unităţi vândute, Renault Group se află pe podiumul constructorilor auto de pe continent. Modelul Dacia Sandero este cel mai vândut vehicul pe toate canalele de distribuţie.

În afara Europei, bazându-se pe strategia International Game Plan, marca Renault a înregistrat o creştere a vânzărilor în Brazilia (+10,3%), datorită modelului Kardian, şi în Coreea de Sud (+80,6%), datorită lansării modelului Grand Koleos, primul vehicul al noii entităţi Renault Korea.

Vânzările către clienţii de retail în Europa reprezintă peste 63% din vânzările Grupului (+ 21 puncte procentuale vs. media pieţei) cu 4 modele în top 10 în această categorie (Sandero, Duster, Clio şi Captur).

Vânzările în segmentul C şi în segmentele superioare în Europa reprezintă 30% din vânzările Grupului. Marca Renault a lansat modelele: Scenic E-Tech, Symbioz şi Rafale, în timp ce Dacia a dezvăluit Bigster la Salonul Auto de la Paris.

34,7% din vânzările Renault Group din Europa sunt modele electrificate (+ 7,5 puncte procentuale vs. 2023).

Vânzările de vehicule hibride au crescut cu 45%, reprezentând acum 25,5% din vânzările totale ale Grupului (+ 7,5 puncte procentuale vs. 2023). Marca Renault îşi consolidează poziţia a doua în Europa cu 40% vehicule hibride din totalul vânzărilor de maşini termice.

Vehiculele electrice au reprezentat 9% din vânzările Renault Group într-un an al tranziţiei în ceea ce priveşte gama de modele. Acest lucru se reflectă deja în mixul din trimestrul al patrulea, care reprezintă peste 12% din totalul vânzărilor, cu aproape 5 puncte procentuale mai mult decât în restul anului. În cazul mărcii Renault, vehiculele electrice reprezintă 13% din totalul vânzărilor. Lansat în luna octombrie, Renault 5 E-Tech a fost cea mai vândută maşină electrică pe piaţa franceză în noiembrie şi decembrie.

Nivelul comenzilor la nivel de Grup în Europa reprezentau, la sfârşitul lunii decembrie, echivalentul a 2 luni de vânzări.

În 2025, grupul va lansa 7 noi modele, fără variante facelift.

”Pentru a susţine ofensiva de electrificare în Europa vor fi introduse pe piaţă: Renault 4 E-Tech, Dacia Bigster, Alpine A390 şi Mobilize Duo/Bento”, precizează grupul. Alte vehicule vor fi lansate în cadrul International Game Plan, pentru a creşte cota de piaţă a mărcii Renault în America Latină.

Marca Renault

Cel mai bine vândut brand francez din lume în 2024, Renault a înregistrat vânzări de 1.577.351 unităţi (PC+LCV), în creştere cu +1,8 puncte procentuale vs. 2023.

În Europa, vânzările Renault au crescut cu 3,3%, peste creşterea pieţei (+ 1,7%), ajungând la 1.009.672 vehicule. Cele mai mari creşteri au fost înregistrate în Franţa (+0,4%), Spania (+10,8%), Marea Britanie (+21,4%) şi Italia (+6,7%). Marca îşi urmăreşte strategia bazându-se, pe de o parte, pe o ofertă hibridă de succes (care realizează peste o treime din vânzări) şi, pe de altă parte, pe o ofertă 100% electrică, în care se disting cele două modele Scenic E-Tech şi Renault 5 E-Tech. Renault 5 E-Tech a fost totodată cel mai bine vândut vehicul electric din Franţa în lunile noiembrie şi decembrie. Marca este lider în Europa pe piaţa vehiculelor utilitare uşoare cu 310.458 înmatriculări (+4,6% faţă de 2023).

În afara Europei, Renault a înregistrat o creştere pe pieţele în care au fost lansate noi modele: datorită modelului Kardian, vânzările au crescut cu 10,3% în Brazilia şi cu 7,2% în Maroc. În urma lansării modelului Grand Koleos, primul vehicul al noii entităţi Renault Korea, vânzările au crescut cu 80,6% în Coreea de Sud.

Urmându-şi strategia orientată spre valoare, Renault şi-a continuat ofensiva pe segmentul C şi pe cele superioare, lansând modelele Scénic E-Tech, Symbioz şi Rafale. Vânzările către clienţii de retail au reprezentat mai mult de jumătate din total.

”În 2025, Renault îşi va continua ofensiva de electrificare odată cu lansarea comercială a modelului Renault 4 E-Tech. Renault 5 E-Tech, care va beneficia de o nouă versiune, cu o baterie de 40 KWh, va fi disponibil, treptat, pe noi pieţe”, mai arată grupul.

Marca Dacia

În 2024, Dacia a vândut 676.340 de vehicule la nivel mondial (+2,7% faţă de 2023) cu creşteri ale cotei de piaţă, în special în Italia (+13,1%), în Maroc (+16,3%), în Spania (+12,4%), precum şi în Belgia şi în Luxemburg (+15,4%). Acest rezultat este consecinţa unui plan produs puternic, susţinut de 4 modele de bază: Sandero, Duster, Jogger şi Spring. Dinamica de creştere va continua şi în 2025 odată cu apariţia în gamă a modelului Bigster, ale cărui comenzi au fost deschise la începutul lunii ianuarie, şi care va fi disponibil în reprezentanţe în primăvara lui 2025.

De asemenea, Dacia şi-a consolidat poziţia pe podiumul mărcilor vândute pe piaţa de retail (cea a clienţilor persoane fizice). Dacia Sandero a rămas, pentru al 8-lea an consecutiv, începând din 2017, cel mai vândut model către clienţii persoane fizice de pe continent. În plus, în 2024, Sandero a fost cel mai vândut model din Europa pe toate canalele de distribuţie.

În 2025, Dacia va aborda segmentul C-SUV, cu Bigster, şi îşi va continua demersurile de electrificare, urmând să dispună de 3 modele cu motorizare hibridă (Jogger, Duster şi Bigster).

Marca Alpine

Pentru al patrulea an consecutiv, Alpine a înregistrat o creştere a vânzărilor (+5,9% faţă de 2023), care au totalizat 4.585 vehicule. Italia (+37,5%), Marea Britanie (+24,9%), Spania (+19,3%) şi Germania (+10,6%) au fost pieţele care au susţinut cel mai mult creşterea mărcii. În 2024 Alpine a lansat modelul A290, prima maşină sport de oraş 100% electrică a mărcii, care a câştigat titlul Maşina Anului 2025 în Europa (alături de Renault 5 E-TECH).

În 2025, gama Alpine va fi completată de modelul A390, un SUV 100% electric din segmentul C. Totodată, marca îşi va continua expansiunea internaţională, în special în Irlanda şi ţările nordice (Norvegia, Finlanda şi Danemarca).

Marca Mobilize

În luna octombrie 2024, Mobilize a deschis comenzile pentru modelul Duo, disponibil în două versiuni, cu sau fără permis de conducere. Angajată în demersul de a propune soluţii de încărcare simple şi accesibile posesorilor de vehicule electrice, marca a introdus serviciul de încărcare bidirecţională la domiciliu. Intitulat Mobilize Power, acesta este disponibil pe modelele Renault 5 E-Tech electric şi Alpine A290. Mobilize îşi continuă totodată extinderea reţelei de încărcare ultra-rapidă Mobilize Fast Charge în Franţa, precum şi în Italia, în urma acordului semnat cu societatea Autostrade per l’Italia.

Renault Group este prezent în peste 130 de ţări şi are peste 106.000 de salariaţi. Grupul a vândut 2,264 milioane de vehicule în 2024. Renault Group are drept obiectiv să ajungă la emisii zero de CO2 în Europa în 2040.

VIDEO Daniel Funeriu, angajament inedit în caz că ajunge președinte: Aș solicita țărilor cu mulți români să dea liber de Paștele ortodox

INS: Producţia internă de energie primară a României a scăzut cu 4,7% în primele 11 luni din 2024, la 15,477 milioane tone echivalent petrol