Potrivit unui călător care a relatat întâmplarea pentru Observatorul Prahovean, trenul IR 1635 avea deja o întârziere de peste 30 de minute din cauza unui accident petrecut la Scroviștea. „Din cauza accidentului de la Scroviștea. La un moment dat, trenul s-a oprit și a început să meargă cu…spatele. Apoi s-a oprit. Apoi iar a mers înapoi. A făcut asta de câteva ori, pe o distanță destul de mare pentru că eram aproape de Gara CFR Triaj”, a povestit pasagerul.
Acesta a adăugat că, inițial, pasagerilor li s-a spus că macazul s-a stricat, iar ulterior au fost informați că trenul a intrat pe o linie greșită. După ce a revenit în stația Brazi, trenul a mai staționat minute bune, până când a primit undă verde pentru a pleca spre Ploiești Vest.
În urma solicitării Observatorului Prahovean, CFR Călători a transmis că responsabilitatea pentru incident aparține Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA:
„Referitor la circulația trenului IR 1635 din data de 10 februarie 2025, vă informăm că situația prezentată de dumneavoastră din stația Brazi nu este din vina CFR Călători. Pentru informații corecte și concrete, vă rugăm să vă adresați managerului infrastructurii feroviare – CNCF CFR SA (www.cfr.ro), fiind cel care organizează și dirijează circulația tuturor trenurilor pe calea ferată, gestionează inclusiv acțiunile întreprinse în mod curent dar și în situaţiile neprevăzute apărute în graficul de circulaţie al trenurilor şi dispune măsuri de normalizare a circulaţiei”, se arată în comunicat.
Incidentul readuce în discuție problemele de infrastructură și coordonare din sistemul feroviar românesc, iar o reacție din partea CNCF CFR SA este așteptată în perioada următoare.
Acest eveniment amintește de un incident similar petrecut luna trecută la Ploiești, când un vatman care opera pe traseul 101 a greșit direcția de deplasare.