Proiectele Quick Wins prin care se lucrează la modernizarea tronsoanelor de cale ferată unde există restricţii de viteză „merg bine”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Ionuţ Cristian Săvoiu. Acesta subliniază că vor exista unele probleme în anumite locuri în implementarea acestor proiecte finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi rezilienţă, însă, în general stadiul de realizare a acestor proiecte „e foarte bun”, adaugă oficialul din Ministerul Transporturilor.
„Lipsa de finanţare din ultimii 30 de ani şi de întreţinere din parametri a generat foarte multe locuri în care trebuie să fie introduse restricţii de circulaţie pentru a nu avea probleme”, a afirmat , joi, în cadrul Maratonului infrastructurii şi mobilităţii, eveniment organizat de Profit.ro, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Ionuţ Cristian Săvoiu.
Acesta a explicat că pe tronsonul Ploieşti-Bucureşti se circulă normal, cu câteva probleme la intrarea în gara de nord.
„Avem proiectele de Quick Wins pe fonduri europene, reparăm circa 500 de kilometri de cale ferată în diferite puncte tocmai ca să reducem aceste restricţii de viteză. Nu sunt lucrări masive, dar sunt lucrări care, cumva, întârzie traficul actual. La calea ferată se lucrează în condiţii trafic şi, evident, apar întârzieri, pe de o parte, sau sunt zone nu se lucrează dar sunt restricţii. Eu cred că proiectele Quick Wins vor crea efecte rapide până la anul, în august, când se vor încheia marea majoritate a contractelor. Ele merg bine, vor mai fi şi acolo probleme în anumite locuri dar, din câte ştiu eu, stadiul de realizare e foarte bun”, a precizat Săvoiu.