Dacian Cioloș a explicat contextul incidentului de la aeroportul Henri Coandă, unde un taximetrist a fost amendat și i s-a retras licența după ce l-a refuzat pe fostul premier. Cioloș susține că nu a reclamat șoferul și că acesta nu a fost vinovat.
„Nu am reclamat niciun șofer către polițiști și nu cred că a fost vina taximetristului. Taximetriștii erau blocați de o regulă absurd de strictă, conform căreia, atâta vreme cât mai sunt autoturisme taxi în față în coloană, ceilalți din spate nu pot lua clienți, chiar dacă taxiurile din față sunt blocate”, a scris Cioloș pe Facebook.
Fostul premier spune că primul taximetrist din coloană era verificat de polițiști într-un control de rutină, iar al doilea era plecat. Când s-a adresat celui de-al treilea șofer, care era disponibil, acesta a refuzat să plece în cursă pentru că primele două mașini erau încă în față, chiar dacă erau blocate.
„La polițiști am fost doar să-i întreb cât mai durează controlul lor de rutină la primul șofer din capul coloanei, în speranța că acesta va putea pleca cu client, deblocând astfel accesul celorlalți șoferi de taxi. Când mi-a fost clar că va mai dura, am plecat și am comandat un Uber”, a precizat Cioloș.
El consideră că amendarea șoferului și reținerea atestatului profesional sunt măsuri exagerate care nu vor rezolva problema modului în care funcționează serviciul de taximetrie la aeroport: „Dacă acea coloană de taxiuri din aeroport ar avea un coordonator care sa repartizeze clienții pe mașinile DISPONIBILE luate la rând, probabil situația absurdă de ieri ar fi fost evitată”.
STIRIPESURSE.RO publică mesajul integral al lui Dacian Cioloș:
”Am văzut tot circul iscat de faptul că am fost refuzat de un taximetrist ieri seara la aeroportul Henri Coanda. Am aflat azi că respectivul taximetrist a fost amendat și că i s-a retras licența de taximetrie. Ca să fie foarte clar: eu nu am reclamat niciun șofer catre polițiști și nu cred că a fost vina taximetristului.
Taximetriștii erau blocați de o regulă absurd de strictă, conform căreia, atâta vreme cât mai sunt autoturisme taxi in față în coloană, ceilalți din spate nu pot lua clienți, chiar dacă taxiurile din față sunt blocate.
Aseară, când șoferul primului autoturism taxi din coloană era verificat de polițiști într-un control de rutină, iar șoferul celui de-al doilea taxi din coloană era plecat, am mers, în ordine, la al treilea șofer din coloană. Primele două erau indisponibile cum am descris mai sus, iar al treilea era disponibil, dar nu voia să plece în cursă pentru ca primele două din fața lui erau încă acolo, chiar dacă erau blocate.
La polițiști am fost doar să-i întreb cât mai durează controlul lor de rutină la primul șofer din capul coloanei, în speranța că acesta va putea pleca cu client, deblocând astfel accesul celorlalți șoferi de taxi. Când mi-a fost clar câ va mai dura, am plecat și am comandat un Uber.
Abia azi am aflat că șoferul pe care l-am solicitat, al treilea din coloană, dar primul care era disponibil și care nu a vrut să mă ia, a fost amendat. Din nou, nu a fost vina lui, iar soluția amendării sale si a reținerii atestatului profesional mi se par exagerate si nu vor rezolva problema modului în care funcționează serviciul de taximetrie la aeroport.
Dacă acea coloană de taxiuri din aeroport ar avea un coordonator care sa repartizeze clienții pe mașinile DISPONIBILE luate la rând, probabil situația absurdă de ieri ar fi fost evitată.”