”Vedem SUA ca pe un tărâm al oportunităţilor”, a declarat CEO-ul Nicolas Hieronimus în cadrul unei prezentări financiare după publicarea rezultatelor pe trimestrul al patrulea.
Vânzările în Asia de Nord au scăzut cu 3,6% în ultimele trei luni ale anului 2023, peste declinul estimat de 2,4%, conform prognozei Citi Bank. Piaţa din China continentală a înregistrat o contracţie de aproximativ 4%, iar sectorul travel retail din Asia a scăzut cu 10%, reflectând un ecosistem economic tot mai dificil.
În prezent, China reprezintă doar 17% din vânzările totale ale L’Oreal, o scădere semnificativă faţă de anii precedenţi.
”China rămâne marea necunoscută”, a spus Hieronimus, menţionând că firma a luat în calcul un scenariu de stagnare a pieţei chineze pentru 2024, conform News.ro.
Pe de altă parte, L’Oreal mizează pe piaţa americană, unde CEO-ul grupului vede un potenţial semnificativ de creştere, mai ales în rândul populaţiilor tinere latino şi multirasiale, care generează noi tendinţe şi nevoi în industria frumuseţii.
Vânzările L’Oreal în SUA au crescut cu 1,4% în ultimul trimestru, însă acest avans este mai modest comparativ cu 5,2% în trimestrul anterior. Chiar şi aşa, Hieronimus rămâne optimist, subliniind că puterea de cumpărare a consumatorilor americani va continua să stimuleze segmentul de lux al companiei.