Grupul aerian german Lufthansa intenţionează să profite de cererea puternică din Statele Unite prin extinderea zborurilor transatlantice şi promovarea noilor sale locuri premium, a declarat directorul general Carsten Spohr într-un interviu acordat Reuters.
”Am reuşit să mutăm punctul de vânzare astfel încât aproape 60% din vânzările noastre să provină acum din SUA şi doar 40% din Europa, ceea ce a fost invers timp de mulţi ani”, a spus Spohr, într-un interviu la sediul Lufthansa din Frankfurt.
Potrivit acestuia, o mare parte din expansiunea pe piaţa americană vine din oraşe mai mici, nu din hub-uri consacrate precum New York. De exemplu, Lufthansa va creşte frecvenţa zborurilor Frankfurt–Raleigh-Durham, Carolina de Nord, la zilnic, faţă de trei pe săptămână în prezent, şi va extinde ruta Frankfurt–St. Louis, Missouri, la cinci zboruri săptămânale, de la trei.
”Acest lucru arată forţa pieţei din SUA şi interesul pentru zborurile cu companii aeriene europene către Europa”, a spus Spohr, invocând legături de afaceri în creştere, inclusiv prezenţa Bayer în St. Louis şi a companiilor auto în Charlotte, Carolina de Nord.
Lufthansa a prezentat recent noul său scaun Allegris, despre care Spohr spune că ar putea permite o creştere de două cifre a randamentelor pentru produsele premium.
”Implementarea Allegris la Lufthansa ne va permite să valorificăm acest interes crescut pentru traficul premium”, a afirmat el.
Compania plănuieşte să îşi majoreze capacitatea pe principalele rute internaţionale de lung curier anul viitor, pe fondul aşteptării livrării unui nou avion de mari dimensiuni la fiecare două săptămâni. Spohr speră că noile aeronave vor stimula creşterea, care a fost frânată în ultimii ani de întârzierile livrărilor din partea Boeing şi Airbus.
Aceste întârzieri au contribuit la pierderi pentru compania aeriană de bază din Germania, iar acţiunile Lufthansa au avut o performanţă mai slabă comparativ cu rivalii Air France-KLM şi grupul IAG, proprietarul British Airways.
Spohr a mai spus că se aşteaptă ca cererea din industrie să rămână solidă, iar preţurile biletelor să se menţină stabile sau chiar să crească, având în vedere constrângerile de ofertă.
”Aş presupune că preţurile vor fi cel puţin stabile, pentru că vedem o cerere foarte sănătoasă la nivel global, în aproape toate pieţele noastre, care se loveşte de o ofertă limitată din cauza întârzierilor la livrarea avioanelor”, a concluzionat el.


