Mai mult de jumătate dintre elevii români nu dau feedback profesorilor (studiu)

Conform cercetării, doar 43% dintre elevi au acordat vreodată feedback profesorilor, iar dintre aceștia aproximativ două treimi au făcut-o completând un chestionar. 16% dintre respondenți au precizat că formularul completat nu era anonim, contrar prevederilor metodologiei.

Printre motivele pentru care elevii nu oferă feedback se numără teama că opinia lor nu va fi luată în considerare sau că demersul nu este necesar. Studiul mai relevă că doar 2 din 10 elevi au discutat ulterior cu profesorii despre rezultatele feedbackului oferit, iar dintre aceștia, aproape 70% consideră că sugestiile lor au fost luate în considerare în mică măsură sau deloc.

Un aspect îngrijorător semnalat de cercetare este că 8% dintre elevii care au acordat feedback declară că au fost sancționați ulterior, prin note mai scăzute sau avertizări verbale.

„Una dintre marile lacune ale sistemului românesc de educație este lipsa participării reale a copiilor în deciziile care îi privesc direct”, a declarat Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, care a subliniat că excluderea copiilor din consiliile de administrație ale școlilor până la împlinirea vârstei de 18 ani contravine Convenției ONU privind Drepturile Copilului.

Același studiu arată că două treimi dintre elevi (66%) au fost informați despre posibilitatea de a acorda feedback, însă doar 47% știu că există o metodologie care reglementează acest proces. Cel mai scăzut nivel de informare se înregistrează în București, unde doar 30% dintre elevi au auzit de metodologia de feedback.

Cercetarea evidențiază și o scădere dramatică a încrederii tinerilor în sistemul educațional românesc. Peste jumătate (55,1%) dintre elevii de gimnaziu și liceu își doresc să părăsească țara, iar o treime intenționează să își continue studiile în străinătate. Doar o treime dintre elevi mai consideră că școala îi ajută să își dezvolte pasiunile și interesele, în scădere de la două treimi în 2013.

Potrivit metodologiei, feedbackul ar trebui să fie anonim și colectat de la elevii claselor gimnaziale, profesionale și liceale. Chestionarele completate sunt analizate de diriginte, care transmite rezultatele agregate către cadrele didactice vizate în termen de 10 zile. Cu toate acestea, raportul final nu este analizat de terțe persoane, iar inspectoratele școlare nu se implică și nu iau măsuri în cazul în care rezultatele sunt îngrijorătoare.

Sursa: www.stiripesurse.ro

VIDEO Dorin Cocoș nu a uitat-o pe Elena Udrea: ‘Vorbim destul de des. Copiii sunt împreună la școală’

Noapte de foc în Ucraina – Rușii au atacat cu aproape 140 de drone și o rachetă