Reducerea abandonului şcolar reprezintă provocarea „cea mai mare” cu care se confruntă Educaţia din România, a declarat, joi, şeful Cancelariei prim-ministrului, Mihai Ghigiu, care a prezentat, într-o conferinţă de presă, la sediul central al PSD, programul de guvernare al partidului în domeniul învăţământului.
„PSD şi-a propus în programul de guvernare în zona de Educaţie mai multe obiective printre care reducerea abandonului şcolar, probabil este cea mai mare provocare cu care se confruntă Educaţia din România, plecând de la argumente sau aspecte legate de situaţia materială, plecând de la zona de mame minore, plecând de la consumul de droguri, plecând de la diferite flageluri, care, într-o formă sau alta, scot aceşti copii din zona de educaţie, ducându-i într-o zonă gri sau, câteodată, într-o zonă mai degrabă neagră. Avem aici un prim obiectiv care se referă la continuarea acordării sprijinului de masă caldă, respectiv ne propunem ca dintr-un program care, la acest moment, se desfăşoară sub forma unui program-pilot să fie un program pentru toţi elevii din România, indiferent de zona rurală sau urbană sau indiferent de liceul din care provin. Acest program constă în acordarea unei mese calde sau a unui pachet alimentar sănătos, având ca principal scop, pe de o parte, aducerea elevilor la şcoală, iar în final reducerea abandonului şcolar. Sărăcia este unul dintre elementele care îi fac pe copiii României să nu meargă la şcoală”, a explicat şeful Cancelariei premierului.
Toate aceste măsuri presupun o perioadă de implementare, a evidenţiat Ghigiu, care a adăugat că este nevoie de „puţin mai multă răbdare”, pentru că Educaţia nu e un domeniu în care rezultatele să se vadă „de pe o zi pe alta”.
PSD propune susţinerea şi multiplicarea programelor de educaţie timpurie, programul de învăţare remedială – sprijin pentru elevii care au dificultăţi în a promova de la un ciclu la altul, asigurarea echităţii în învăţământul preuniversitar – dezvoltarea în continuare a programului „A doua şansă” care acordă sprijin copiilor din categorii marginalizate şi copiilor cu dizabilităţi şi reducerea ratei analfabetismului.
„Aş vrea să mai punctez un aspect care, cred eu, este extrem de important – ideea de educaţie pentru viaţă. Educaţia, dincolo de rolul de a pregăti specialişti în diferite domenii şi de a-i ţine pe copii în şcoală, trebuie să îi dezvolte şi ca cetăţeni, ne referim la o paletă largă de probleme în care şcoala şi educaţia ar trebui să fie mai mult implicate – combaterea drogurilor, combaterea diferitelor adicţii, capacitatea de a deosebi fenomenele de dezinformare. Credem cu tărie că şcoala ar trebui să fie mai implicată în nevoia de cultură civică, în nevoia de educaţie financiară. Avem şi diferite măsuri specifice pentru această educaţie pentru viaţă”, a transmis Mihai Ghigiu. AGERPRES/(A – autor: Dana Piciu, editor: Claudia Stănescu, editor online: Anda Badea)