Ministerul Educaţiei anunţă, luni, construirea unei şcoli în judeţul Iaşi, la Coropceni. Clădirea va avea cinci săi de clasă, laboratoare, bibliotecă şi sală de mese.
”Încă un contract de execuţie semnat – de data aceasta pentru construirea noii clădiri a Şcolii Gimnaziale Ciorteşti, Coropceni, judeţul Iaşi! Noua clădire va avea 5 săli de clasă, 2 laboratoare, bibliotecă, spaţiu de servire a mesei cu anexe, cancelarie, secretariat, cabinete medicale şi cabinet psihologic cu o cameră de terapie etc”, a transmis, luni, Ministerul Educaţiei.
Sursa citată a precizat că, în urma investiţiilor, ”şcoala va deveni pentru copii mai mult decât un spaţiu în care participă la ore”.
”Prin dotările de care va dispune noua clădire, fiecare elev va avea şanse la o educaţie de calitate, precum şi acces la resurse valoroase şi esenţiale în perioada de formare”, a mai transmis ministerul.
Construcţia clădirii este finanţată prin proiectul ”Şcoli mai sigure, incluzive şi sustenabile” , cu sprijin financiar din partea Băncii Internaţionale de Reconstrucţie şi Dezvoltare.
Proiectul ”Şcoli mai sigure, incluzive şi sustenabile” (SSIS), început în 2021 va permite investiţii integrate de până la 100 de milioane de euro în (re)construcţia sau modernizarea unor şcoli selectate cu risc seismic ridicat din România.
”Există o nevoie urgentă de investiţii în infrastructură şcolară pentru a avea spaţii de învăţare unde elevii să se simtă în siguranţă, care să îndeplinească standardele sanitare, termice, de ventilaţie şi de iluminat şi, nu în ultimul rând, unde toţii elevii să aibă acces la o şcoală modernă, digitală şi verde, în acelaşi timp. Elevii din România au nevoie de acces modern la educaţie de calitate”, transmiteau atunci oficialii Ministerului Educaţiei.
În cadrul unui prim grup, de şcoli gimnaziale beneficiare, între care cea de la Coropceni, au fost identificate şi selectate în urma unui care a luat în considerare:
- Şcolile cu cel mai ridicat risc seismic;
- Şcoli situate în zone cu risc seismic ridicat şi pe terenuri publice şi care nu au suferit recent nicio lucrare de modernizare sau renovare completă;
- Şcoli situate în zone cu o rată ridicată de sărăcie, indice scăzut de dezvoltare umană, capacitate bugetar-administrativă scăzută la nivel municipal, tendinţă demografică pozitivă, rezultate slabe ale învăţării, şcoli supraaglomerate şi şcoli care nu îndeplinesc standardele minime de siguranţă şi învăţare;
- Verificare pe teren.