Ministerul Educaţiei supune dezbaterii publice calandarul şi metodologia organizării evaluărilor naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a / Primii care sunţin probele, elevii de clasa a II-a, începând din 12 mai 2026 – CALENDARUL

Știri de azi | Ministerul Educaţiei supune dezbaterii publice calandarul şi metodologia organizării evaluărilor naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a / Primii care sunţin probele, elevii de clasa a II-a, începând din 12 mai 2026 – CALENDARUL - Știri de azi |
#image_title

Ministerul Educaţiei supune dezbaterii publice calandarul şi metodologia organizării evaluărilor naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. Potrivit calendarului propus, evaluările încep în 12 mai, cu proba de Limbă şi comnunicare susţinută de elevii de clasa a doua.

”Ministerul Educaţiei şi Cercetării pune în consultare publică proiectul de Ordin privind organizarea şi desfăşurarea evaluărilor naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, pentru anul şcolar 2025–2026”, anunţă, miercuri, Ministerul Educaţiei.

Documentul include metodologia şi calendarul de desfăşurare a acestor evaluări, pe care oficialii Ministerului Educaţiei le consideră ”esenţiale pentru a înţelege nivelul de pregătire al elevilor şi pentru a adapta procesul educaţional la nevoile lor reale”.

Potrivit calendarului propus, priimii care vor susţine probele cvor fi elevii de clasa a II-a, începând cu data de 12 mai 2026.

Urmează apoi elevii de clasa a IV-a, care vor susţine probele începând cu data de 19 mai 2026.

Ultimii vor fi elevii de clasa a VI-a, care vor susţine probele începând cu data de 26 mai 2026.

prevede că durata alocată rezolvării testelor de evaluare este:

– de câte 45 de minute pentru fiecare test administrat la EN II;

– de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN IV;

– de câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la EN VI.

Evaluarea Naţională se derulează în timpul orelor de curs.

Testele se evaluează în cadrul unităţii de învăţământ, de către cadrele didactice din respectiva unitate.

”Fiecare test de la EN II şi EN IV este evaluat de către două cadre didactice evaluatoare, dintre care unul este învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă”, se arată mîn metodologie.

Pentru clasa a VI-a, testele care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară ”Limbă şi comunicare” sunt evaluate de echipe formate din două cadre didactice, având specialitatea limba şi literatura română.

Testele elevilor de clasa a VI-a care vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară ”Matematică şi Ştiinţe ale naturii” sunt evaluate de echipe formate din trei cadre didactice, unul cu specialitatea matematică, al doilea cu specialitatea fizică, al treilea cu specialitatea biologie.

Rezultatele individuale obţinute la EN-II-IV-VI nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei.

 

 

Știri de azi | Autospecială a Poliţiei Dâmboviţa, implicată într-un accident produs în curtea spitalului din Găeşti/ Potrivit Poliţiei, un copil ”s-ar fi lovit de partea laterală” a autospecialei care ieşea din parcare - Știri de azi |

Autospecială a Poliţiei Dâmboviţa, implicată într-un accident produs în curtea spitalului din Găeşti/ Potrivit Poliţiei, un copil ”s-ar fi lovit de partea laterală” a autospecialei care ieşea din parcare

Știri de azi | „Dacă Zelenski este pregătit, să vină la Moscova”, îl provoacă Vladimir Putin pe liderul ucrainean. El avertizează de la Beijing: În cazul eşecului negocierilor cu Kievul, Rusia îşi va atinge obiectivele „militar” - Știri de azi |

„Dacă Zelenski este pregătit, să vină la Moscova”, îl provoacă Vladimir Putin pe liderul ucrainean. El avertizează de la Beijing: În cazul eşecului negocierilor cu Kievul, Rusia îşi va atinge obiectivele „militar”