Ministrul Cercetării, Bogdan Ivan: România şi-a asumat o ţintă de 36 de servicii publice care vor fi digitalizate până la finalul anului 2025 / 17 dintre acestea sunt deja cuprinse în hub-ul de la ONRC

Ministrul Cercetării, Bogdan Ivan, a prezentat, joi, hub-ul de servicii publice de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, el arătând că România şi-a asumat o ţintă de 36 de servicii publice care vor fi digitalizate până la finalul anului 2025 iar 17 dintre acestea sunt deja cuprinse în acest hub.

Ministrul Cercetării a anunţat după şedinţa de guvern un ”progres extrem de important în materie de servicii publice oferite cetăţenilor în format digital” prin hub-ul de servicii publice de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, din subordinea Ministerului Justiţiei.

”E un proiect extrem de important. (..) Reprezintă un model de foarte bună practică în ceea ce urmează transformarea digitală a statului român. România şi-a asumat o ţintă de 36 de servicii publice care vor fi digitalizate până la finalul anului 2025. 17 dintre acestea sunt deja cuprinse în hub-ul de la ONRC”, a arătat Bogdan Ivan.

Ministrul a precizat că este vorba de începerea unei afaceri, verificarea unei rezervări a denumirii unei companii, înfiinţarea persoanelor juridice, a PFA-ului sau întepinderilor individuale, lichidarea, dizolvarea, radierea, insolvenţa unei companii, furnizarea de informaţii, certificate constatatoare şi alte rapoarte. Ministrul Cercetării a mai subliniat că acest nou proiect vine pe tiparul pe care l-au stabilit deja, al principiului interoperabilităţii.

”O dată creat un anumit serviciu public, el va fi interconectabil cu alte servicii, cu alte interfeţe ale statului român şi va putea să colecteze date de la mai multe baze de date. În acest moment putem să spunem că timpul necesar pentru crearea unei firme se reduce de la 72 la 24 de ore. Portalul poate să fie accesat 24 din 24, 7 zile din 7. Timpul pentru completarea tuturor documentaţiilor, pentru încărcarea lor pentru înfiinţarea unei firme cu asociat unic este în această formă de aproximativ 15 minute”, a explicat oficialul.

Potrivit lui Ivan, prin acest proiect extrem de important, România face paşi semnificativi înspre a se alinia celor mai dezvoltate state în materie de servicii publice online.

”De asemenea, toată această infrastructură va însemna un beneficiu pentru aproximativ 2 milioane de antreprenori români. Automat, timpul de soluţionare a cererilor depuse va fi redus. Automat, toată procedura va fi 100% online şi din punctul meu de vedere, acest concept reprezintă un model de foarte bună practică pentru oricare dintre ministerele şi autorităţile guvernamentale care urmează să aplice proiecte majore de transformare digitală”, a mai spus ministrul. 

JO – Un fost înotător acuză după victoria lui Pan Zhanle cu record mondial la 100 m liber: “Nu este real, nu poţi bate un asemenea pluton – Kyle Chalmers, David Popovici, Jack Alexy – aşa, cu un astfel de avans. Nu este omeneşte posibil”

Natalia Intotero: În 2024, la numărul dedicat victimelor violenţei, 0800 500 333, din totalul de 5.667 de apeluri înregistrate, doar 9 apeluri au fost în domeniul egalităţii de şanse şi 14 apeluri în domeniul violenţei sexuale