Ministrul Educaţiei despre studiul Salvaţi Copiii privind banii plătiţi de părinţi pentru educaţia copiilor: În mare parte nu sunt costuri generate de decizii ale Ministerului, ci de decizii ale părinţilor

Ministrul Educaţiei, Daniel David, a vorbit despre concluziile unui studiu realizat de organizaţia Salvaţi Copiii, care arată că părinţii ajung să plătească anual şi 10.000 de lei pentru educaţia copiilor lor. Acesta arată că în mare parte sunt decizii ale părinţilor şi spune că dorinţa unor profesori de a acorda meditaţii în privat nu trebuie să afecteze calitatea actului educaţional în şcoală,

„Am văzut studiul, am fost vânat de televiziuni şi am evitat să răspund. Pentru că, ce pot să spun ca ministru? Unu: meditaţiile nu le forţează ministrul şi nu le forţează, ca să spun aşa, inspectorii. Părinţii sunt interesaţi şi deschişi spre acest lucru. Mare parte din suma respectivă este cheltuită pe meditaţii. (…) Nu ministrul duce copiii la meditaţii, părinţii vor să-i ducă la meditaţii. Cheltuielile merg în zona aia. După aceea avem after school-ul. Iarăşi, after school-ul, până la urmă, nu este treaba ministerului să reglementeze acel lucru. Părintele alege să-şi ducă copilul la after school. Aşa că, până acum, toate costurile nu vin ca urmare a unor acţiuni ale ministerului, ci ca urmare a unor decizii din partea părinţilor. Singurul lucru care mi-atrage atenţia cu implicarea noastră, este faptul că în acest studiu am văzut că o parte din cost merge spre diverse manuale alternative şi aşa mai departe. E ok. Dar şi acolo părinţii pot avea un cuvânt de spus, în sensul că sunt în boardul şcolii, dacă profesorul exagerează şi cere nu ştiu ce, culegeri şi mă rog, alte materiale didactice, cum să spun, dacă nu ai resurse sau nu vrei să pui resursele pentru asta, poţi să ai vocea ascultată. Acolo ar trebui să ai vocea ascultată or să le ceri gratuit pentru copil, or să ceri să nu fie folosite acele materiale. Cam asta este atitudinea mea”, a comentat Daniel David rezultatele studiului prezentat de Salvaţi Copiii.

Acesta a subliniat că meditaţiile pot să existe, dar acestea „trebuie clar reglementate şi sub aspect financiar şi sub aspectul procedurii, cine cu cine poate să facă meditaţii”.
„Atenţie, să avem grijă ca meditaţiile să nu fie un motiv pentru a face lucrurile prost în sistemul de educaţie. Adică, cum să spun, nu prea fac treaba la şcoală că vine copilul să meargă la meditaţii. Altfel, a interzice meditaţii mi se pare, iarăşi, o abordare aşa cu heirupul. Nici să le laşi oricum, trebuie să existe, dar reglementat”, adaugă ministrul.

Fără Messi, Argentina a învins Uruguay, scor 1-0, în preliminariile CM-2026

Cât timp dintr-o zi ar trebui să stea un copil în faţa ecranelor? Psihologul Daniel David explică ce pierd copiii care nu au acces la tehnologie