Ministrul Educaţiei: Tehnologia este aici să rămână, eu evit totdeauna interdicţiile. Sunt însă pentru controlul lor/ Aş încuraja mai degrabă controlul parental, care este mult mai util, mai ales pentru adolescenţi

Ministrul Educaţiei, Daniel David, recomandă o ”atitudine ponderată” în ceea ce priveşte accesul tinerilor la reţelele de socializare, explicând că interzicerea completă a acestuia nu reprezintă o soluţie. ”Aş încuraja mai degrabă controlul parental, care este mult mai util, mai ales pentru adolescenţi”, spune psihologul Daniel David.

”Eu m-am exprimat ca psiholog şi am spus că trăim o revoluţie industrială, tehnologia este aici să rămână, eu evit totdeauna interdicţiile. Sunt însă pentru controlul lor, fiindcă aşa cum spunea Protagoras, omul este măsura lucrurilor, a celor care sunt pentru că sunt, a celor care nu sunt pentru că nu sunt. Şi noi suntem măsura acestei tehnologii, hai să o folosim bine! De exemplu, aş spune mai degrabă… noi, adulţii, aş încuraja mai degrabă controlul parental, care este mult mai util, mai ales pentru adolescenţi, deci peste 14 ani. Dacă începi să interzici lucruri copiilor care sunt în fază de adolescenţă, tare mă tem că vor găsi căi ascunse părinţilor pentru a ajunge totuşi acolo. Repet, nu sunt împotrivă, doar că spun să gândim de două ori”, a afirmat Daniel David, miercuri seară, la Digi 24.

Ministrul a explicat că pot apărea probleme şi dacă unii copii au ajuns la vârste adolescenţei fără a fi avut contact cu internetul şi cu reţele de socializare, ”într-o zonă controlată, sigură”, pentru că aceia aflaţi în astfel de situaţii vor rămâne în urmă faţă de ceilalţi din generaţia lor.

”Deci, haideţi să facem lucrurile cu grijă! Nici să exagerăm expunerea care să ne ducă în patologie, dar nici să intrăm într-o logică de-asta de frică, să interzicem lucruri”, a recomandat Daniel David.

El a vorbit şi despre AI, arătând că cei care nu o folosesc pierd avantaje competitive.

”Mă tem că dacă nu începem să folosim ca profesor inteligenţă artificială, nu învăţăm pe copii cum să o folosească, iarăşi vom pierde avantaje competitive. Dar în acelaşi timp, nici nu putem să mizăm totul pe inteligenţă artificială, fiindcă încep să apară după aceea o mulţime de alte probleme educaţionale şi psihologice”, a spus David.

 

Ministrul Educaţiei: Cu bursele suntem în faza următoare: am discutat cu Comisia Europeană, aşteptăm acordul final, astfel încât să putem completa bugetul de stat cu, probabil, în jur de 60 de milioane de euro pentru studenţi

David afirmă că nu le reproşează profesorilor analfabetismul funcţional al copiilor care nu merg la şcoală: Dacă îl ai patru ani la şcoală şi nu iese din zona analfabetismului funcţional, cea mai mare responsabilitate, în acea situaţie, revine profesorilo