Mirabela Amarandei Duminică, consilier onorific al Ministrului Educaţiei şi Cercetării, afirmă că profesorii reprezintă elementul cheie în ceea ce priveşte schimbările propuse în învăţământul liceal, aceasta subliniind că este nevoie ca aceştia să beneficieze de sprijin din partea tuturor actorilor sociali. Mirabela Amarandei Duminică subliniază că, la finalul schimbărilor care se produs în sistemul de învăţământ, şcoala „să arate mai bine şi mai prietenoasă, mai inclusivă şi înţelegând diversitatea umană din interiorul comunităţilor şcolare”.
„Profesorii sunt, până la urmă, cumva, cheia a ceea ce se va întâmpla în implementarea planurilor-cadru, pentru că odată cu decizia privitoare la planurile-cadru discutăm despre conţinuturi, discutăm despre practici educaţionale, despre practici pedagogice şi discutăm despre cum facem învăţarea să fie una autentică,, plecând de la modernizarea curriculară care se întâmplă acum şi asupra căreia dezbaterea este extrem de importantă”, a afirmat Mirabela Amarandei Duminică vineri după amiază, într-o emisiune difuzată la Prima News.
Aceasta subliniază că, în acest context, cadrele didactice „trebuie să beneficieze de mult sprijin” nu doar din partea ministerului, ci şi din partea actorilor sociali la nivel central şi local
Mirabela Amarandei Duminică subliniază că, la finalul schimbărilor care se produc în sistemul de învăţământ, şcoala ar trebui „să arate mai bine şi mai prietenoasă, mai incluzivă şi înţelegând diversitatea umană din interiorul comunităţilor şcolare”.
„Sunt extrem de multe insule de bucurie, de normalitate de dedicare în jurul copiilor noştri, dar sunt şi zone unde e nevoie de mult mai mult efort din partea adulţilor, fie că e vorba de profesori, de educatori, de inspectorate şcolare, de noi, de Minister, astfel încât să putem transforma educaţia. Eu nu aş mai vorbi despre modernizare, nu aş mai vorbi despre îmbunătăţire, aş vorbi efectiv despre o transformare pentru că sunt zeci de ani în care noi am tot constatat (…) şi mai puţin de am ieşit din zona de confort. Ieşirea din zona de confort e menirea noastră, a adulţilor, pentru că ei sunt mici şi au nevoie de noi. Ministerul poate da orice decizie, care poate suna extrem de frumos pe pagini, dat câtă vreme ea nu e transpusă cu aceeaşi viziune şi cu aceeaşi filosofie de a îmbunătăţi şi de a transforma şcoala noastră într-o şcoală prietenoasă, un mediu în care copilul să se simt valorizat şi în care să se simtă auzit şi văzut, lucrurile nu se pot îmbunătăţi de la o zi la alta şi nu se vor îmbunătăţi substanţial”, mai spune Mirabela Amarandei Duminică.