Bucureştenii sunt anunţaţi că, începând de sâmbătă, au loc modificări în transportul public. Astfel, Primăria Capitalei înlocuieşte autobuze Diesel cu vehicule electrice, moderne şi nepoluante, înfiinţează o nouă linie de troleibuze şi reintroduce tramvaie pe traseu, după finalizarea lucrărilor la staţia de alimentare Berceni.
Bucureştenii sunt anunţaţi că, începând de sâmbătă, au loc modificări în transportul public. Astfel, Primăria Capitalei înlocuieşte autobuze Diesel cu vehicule electrice, moderne şi nepoluante, înfiinţează o nouă linie de troleibuze şi reintroduce tramvaie pe traseu, după finalizarea lucrărilor la staţia de alimentare Berceni.
Primăria Municipiului Bucureşti continuă să modernizeze mijloacele de transport în comun şi să optimizeze traseele acestora înlocuind autobuze Diesel cu vehicule electrice, moderne şi nepoluante, înfiinţând o nouă linie de troleibuze şi reintroducând tramvaie pe traseu, după finalizarea lucrărilor la staţia de alimentare Berceni.
Astfel, este vorba despre linia de autobuz 313, care va fi înlocuită de linia 73 pe acelaşi traseu şi unde se vor utiliza troleibuze cu autonomie Solaris. De asemenea, se
Înfiinţează linia 72 de troleibuze (între Bd. Alexandru Obregia şi Pod Mihai Bravu) iar tramvaiele vor reveni pe traseu, pe şoseaua Olteniţei până la Romprim, ca urmare a finalizării lucrărilor la staţia de alimentare electrică Berceni, pe strada Niţu Vasile.
„Odată cu repunerea în funcţiune a acestei staţii de alimentare, aceasta va furniza energia necesară nu doar pentru tramvaie şi troleibuze, ci şi pentru autobuzele electrice, pentru care vor fi montate 55 staţii de încărcare pe parcursul anului viitor”, menţionează Primăria Municipiului Bucureşti.
Toate aceste modificări vor intra în vigoare începând de sâmbătă, 14 decembrie 2024. Astfel, programul de transport al liniilor 1, 10, 72, 73, 76, 610 şi 673 se va actualiza, după cum urmează:
Linia 1 va funcţiona între terminalele „Romprim” şi „Bd. Banu Manta”, astfel: Traseu dus: „Romprim”, Şos. Olteniţei, Calea Văcăreşti, Şos. Mihai Bravu, Şos. Ştefan cel Mare, Bd. Iancu de Hunedoara, Pasajul Victoriei, Şos. Nicolae Titulescu, „Bd. Banu Manta”; Traseu întors: „Bd. Banu Manta”, Şos. Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab, Bd. Doina Cornea, Bd. General Paul Teodorescu, Bd. Timişoara, Str. Progresului, Str. Constantin Istrati, Şos. Viilor, Şos. Olteniţei, „Romprim”;
Linia 10 va funcţiona între terminalele „Romprim” şi „Bd. Banu Manta”, astfel: Traseu dus: „Romprim”, Şos. Olteniţei, Şos. Viilor, Str. Progresului, Bd. Timişoara, Bd. General Paul Teodorescu, Bd. Doina Cornea, Pasajul Basarab, Şos. Nicolae Titulescu, „Bd. Banu Manta”; Traseu întors: „Bd. Banu Manta”, Şos. Nicolae Titulescu, Pasajul Victoriei, Bd. Iancu de Hunedoara, Şos. Ştefan cel Mare, Şos. Mihai Bravu, Calea Văcăreşti, Şos. Olteniţei, „Romprim”;
Se înfiinţează linia 72 de troleibuz care va funcţiona între terminalul „Turnu Măgurele” (actualul capăt al liniei 673) şi „Pod Mihai Bravu”: Traseu dus: „Turnu Măgurele”, Bd. Alexandru Obregia, Str. Sergent Niţu Vasile, Calea Văcăreşti, cu întoarcere sub podul Mihai Bravu; Traseu întors: “Pod Mihai Bravu ”, Şoseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreşti, Str. Sergent Niţu Vasile, Bd. Alexandru Obregia, „Turnu Măgurele”;
Se reînfiinţează linia 73 şi se comasează cu linia 313, sub indicativ 73, care va funcţiona pe actualul traseu al liniei 313 între terminalele „Piaţa de Gros” şi „Piaţa Sf. Vineri”: Traseu dus: „Piaţa de Gros”, Bd. Metalurgiei, Bd. Alexandru Obregia, Str. Niţu Vasile, Piaţa Sudului, Calea Văcăreşti, Bd. Tineretului, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Unirii, Bd. Mircea Vodă, Bd. Corneliu Coposu, „Piaţa Sf. Vineri”; Traseu întors: „Piaţa Sf. Vineri”, Bd. Corneliu Coposu, Str. Halelor, Aleea III, Aleea II, Bd. Dimitrie Cantemir, Bd. Tineretului, Calea Văcăreşti, Piaţa Sudului, Str. Niţu Vasile, Bd. Alexandru Obregia, Bd. Metalurgiei „Piaţa de Gros”;
Se scurtează traseul liniei 76 care va funcţiona între „Piaţa Reşiţa” şi „Pod Mihai Bravu”: Traseu dus: „Piaţa Reşiţa”, Str. Izvorul Rece, Str. Sergent Niţu Vasile, Calea Văcăreşti, cu întoarcere sub podul Mihai Bravu; Traseu întors: “Pod Mihai Bravu”, Calea Văcăreşti, Str. Sergent Niţu Vasile, Str. Izvorul Rece, Str. Reşiţa, „Piaţa Reşiţa”.
Tot de sâmbătă, 14 decembrie, linia 313 şi liniile navetă 610 şi 673 vor fi suspendate.
Societatea de Transport Bucureşti (STB S.A.) a anunţat că noua substaţie electrică din zona Depoului Berceni va deveni operaţională începând de sâmbătă, 14 decembrie 2024. Potrivit STB, aceasta va furniza energia necesară nu doar pentru tramvaie şi troleibuze, ci şi pentru autobuzele electrice, pentru care vor fi montate 55 staţii de încărcare pe parcursul anului viitor.